معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: طی یک ماه گذشته تهران 16 روز هوای ناسالم و 14 روز هوای سالم را پشت سر گذاشت.

رستگاری در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: طی یک ماه گذشته شاخص کیفی هوا با توجه به افزایش میزان غلظت آلاینده مسئول(ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون) 16 روز را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس سپری کرد و تنها با بارش برف و باران 14 روز هوای سالم داشت.
 
وی ادامه داد: پایداری هوا و برقراری پدیده اینورژن سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها شده و باعث شده تا شهروندان در بیشتر ایام این ماه از داشتن هوایی سالم محروم باشند.
 
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران اظهار داشت: همچنین منابع متحرک به ویژه تردد خودروهای شخصی، فرسوده و دودزا و همچنین تردد شمار زیادی موتورسیکلت در شهر تهران را می‌توان به عنوان اولین متهم آلودگی هوا نام برد و البته از نقش آلایندگی منابع ثابت از جمله کارخانجات نمی‌شود غافل شد.

رستگاری با اشاره به شاخص کیفی هوا در آخرین روز بهمن ماه خاطرنشان کرد: امروز هم براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های هواشناسی شاخص کیفی هوا روی عدد 102 قرار دارد و باز هم هوای تهران برای گروه‌های حساس(بیماران قلبی-ریوی، کودکان و سالمندان و خانم‌های باردار) در شرایط ناسالم قرار دارد و توصیه می‌شود شهروندان از ترددهای غیرضروری با خودروهای شخصی خودداری کنند.  
انتهای‌پیام/

برچسب ها: هوا ، تهران ، بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار