این هفته حوزه راه شاهد اتفافات بسیاری از جمله رشد 41 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر امام خمینی و گسترش همکاری های حمل ونقل هوایی ایران و اتریش بوده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حوزه را این هفته شاهد اتفافات بسیاری بوده ایم از جمله:



در ده ماهه امسال ، تخليه و بارگيري انواع كالاي نفتي در مجتمع بندري امام خميني (ره) با 14 درصد رشد به 11 ميليون و 271 هزار 450 تن رسيد.


مديركل دفتر حقوقي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري از ديدار دكتر اشتيفت سفير اتريش در ايران با رئيس سازمان هواپيمايي كشوري پيرامون ارتقاء مناسبات حمل و نقل هوايي بين دو كشور خبرداد .


رئيس سازمان هواپيمايي كشوري گفت. اتصال به شبكه زميني، اتصال خط آهن به صورت آنتني در فرودگاه امام، امكانات انبارداري و سوخت‌رساني و برخوردار از مزاياي مناطق ويژه اقتصادي از مزيت‌هاي فرودگاه‌هاي امام خميني (ره) و فرودگاه پيام در چرخه حمل و نقل

رئيس اداره راه و شهرسازي نيشابور عمليات مختلف انجام شده در حوزه استحفاظي اين شهرستان براي بهبود وضعت جاده ها و حمل و نقل جاده اي را تشريح كرد.



براي نخستين بار در دولت يازدهم مسئولان مدهاي مختلف حمل و نقل به اين نتيجه رسيده‌ است كه با همدلي براي حمل ونقل چند وجهي برنامه ريزي کند از پيگيري براي تصويب قوانين تسهيل كننده حمل ونقل چند وجهي در دولت و مجلس خبر داد.

به منظور جوابگوی ترافیک هوایی حجیم و بدون محدودیت های ناوبری از تکنولوژی جدیدي به عنوان طرح ریزی تکنولوژی ماهواره ای يا CNS/ATMاستفاده مي شود.


مدير كل دفتر ايمني و بررسي سوانح سازمان هواپيمائي كشوري گفت: در راستاي تسهيل در امر گزارش دهي تهديدات صنعت هوانوردي، سيستم گزارش دهي داوطلبانه رويدادهاي هوانوردي راه اندازي شد.


رئیس سازمان راهداری با اشاره به کمبود تجهیزات راهداری در شمال کشور، گفت: به تازگی 600 میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان‌ها برای ارتقاء ایمنی جاده‌ها قرار داده‌ایم، پیش از این هم 300 میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده بودیم.


با توجه به برگزاري نهمين اجلاس روساي مجالس كشورهاي اسلامي در اواخر بهمن، فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) خود را آماده پذيرش و ميزباني از ميهمانان اجلاس مجالس كشورهاي اسلامي مي كند .


کشاورزیان گفت: سال 93 اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای نگهداری راه‌های اصلی و فرعی کشور رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.



جهانگيريان گفت: ايکائو سازمان بين امللي هواپيمايي با بررسي هاي انجام داده اعلام کرده که صنعت هوايي ايران مطابق با استانداردهاي ساير کشور ها است.


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال مطالعه برای آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما در دو مسیر هستیم كه تا قبل از نوروز امسال، در چند مسیر، نرخ‌های بلیت هواپیما به صورت رسمی و البته آزمایشی، متنوع می‌شود


قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌بندر آپرین در سال‌های اخیر به عنوان بندر خشک فعال بوده است اما طبق برنامه پنجم 2500 هکتار از فرودگاه امام خمینی(ره) برای منطقه اقتصادی ویژه درنظر گرفته شده است تا بندر خشک در آنجا ایجاد شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طبق لایحه‌ای که دولت به مجلس داده پیش‌بینی شده بود 10 هزار میلیارد تومان از درآمد فاز دوم هدفمندی، به توسعه حمل و نقل ریلی و کمک به تولید کشور اختصاص یابد که در مجلس تغییراتی در آن ایجاد و به چند ماه بعد موکول شد.


كميسيون ايمني راه هاي كشور مصوب كرد بنا بر دستور وزير و رئيس اين كميسيون، اداره هاي كل راه و شهرسازي استان ها همه عمليات عمراني، بهسازي، ايمن سازي، تجهيز علايم، خط كشي و ... را با به كارگيري امكانات خود تا نيمه اسفندماه انجام و تمهيدات لازم براي سفرهاي نوروزي فراهم كنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: راه ، حمل ونقل ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار