معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به دلیل بارش های مناسب سال جاری سراب نیلوفر در وضعیت مناسبی به سر می برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس کاظم علیزاده گفت : خوشبختانه بارندگی های امسال باعث شده مقدار مناسبی آب در این سراب جمع شود و می توان گفت سراب نیلوفر در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد.


وی معتقد است، اگر اقدامی صورت نگیرد در فصل گرما و تابستان با کاهش بارندگی و افزایش برداشت آب برای مصارف کشاورزی باز هم سراب نیلوفر کم آب خواهد شد.


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای نجات سراب نیلوفر از وضعیت بی آبی، افزود: قرار شده دستگاه های متولی برای سال آینده برنامه ریزی مناسبی برای حفظ آب این سراب داشته باشند.


علیزاده اظهارداشت: می توان با مدیریت صحیح منابع آب و برنامه ریزی مناسب، هم از آب برای کشاورزی استفاده کرد و هم مراقب منابع طبیعی بود.


وی سراب نیلوفر را یکی از زیباترین سراب های کشور دانست که به دلیل داشتن نیلوفرهای آبی و آب و هوای مناسب همه ساله گردشگران فراوانی از داخل و خارج استان از آن بازدید می کنند.


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه در خصوص گونه های جانوری موجود در سراب نیلوفر کرمانشاه نیز تصریح کرد: در حال حاضر انواع گونه های ماهی از جمله ماهی آزاد و رودخانه ای در این سراب زندگی می کنند.


به گفته علیزاده در گذشته سگ آبی نیز در سراب نیلوفر کرمانشاه زندگی می کرده، اما به دلیل خشکسالی از بین رفته و اگر روند خشکسالی ادامه یابد سایر گونه ها نیز از بین می روند./س

برچسب ها: سراب ، نیلوفر ، خوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.