خانواده با ایجاد حریمی امن و رابطه‌ای دوستانه با فرزندان، می‌تواند در جلوگیری از گرایش فرزندان به مدگرایی کورکورانه جلوگیری کند.

سیده شهلا هاشمی، مدرس و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مد از نظر آماری به معنی بالاترین حد در منحنی نرمال هر جامعه است. می می‌تواند همراه و همگن با جامعه باشد و هم می‌تواند غریب با فرهنگ جامعه باشد و این بستگی به نوع برخورد خانواده و رسانه‌ةایی دارد که به انواع مختلف اطلاعاتی را به نوجوانان منتقل می‌کند.
 
وی افزود: نمی‌توان گفت فقط خانواده یا فقط رسانه‌ها در پذیرفتن یا نپذیرفتن مد تاثیر دارند بلکه هر دو سهمی برابر در این مقوله دارند.
 
این جامعه شناس اظهار داشت: خانواده‌هایی که فراتر از حد نرمال، فرزندان خود را کنترل می‌کنند ناخودآگاه راه را باز می‌کنند تا فرزندان از طریق دوستان یا هر وسیله دیگری که در دسترس باشد مد را قبول کند و در آن محو شود.
 
وی گفت: در کنار خانواده، اطلاع  سانی رسانه‌های جمعی نیز نقش به سزایی دارد.
 
هاشمی ادامه داد: خانواده باید در رفتار خود میانه رو باشد و طبق گفته قرآن همیشه حد وسط را رعایت کند نکته مهم این است که اخلاق و مذهب از هم جدا نشوند زیرا اینها دو بال برای انسان هستند.
 
هاشمی ادامه داد: خانواده همیشه باید در کنار فرزندان خود باشد و گام به گام آنها را در اوقات فراعتشان حضوری آرام و دوستانه داشته باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بچه‌های خود را بشناسند، ویژگی‌های آنان را بشناسند و قبول کنند که فرزندشان از دوران کودکی خارج شده و وارد بزرگسالی شده است با تحولات این دوران از زندگی فرزندشان رفتاری درست داشته باشند، از آنان نظرخواهی کنند و به آنان اعتماد بدهند که همیشه در کنارشان هستند و بهترین دوست آنان خواهند بود.
انتهای‌پیام/
برچسب ها: مد ، خانواده ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار