استاندار اصفهان و نمایندگان اصناف کشاورزی استان اصفهان اجرای دقیق و سریع مصوبات 9 گانه شورای عالی آب کشور در حوزه رودخانه زاینده رود را خواستار شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپورˈ در نشست با تعدادی از نمایندگان اصناف کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه موضوع زاینده رود یک بحث استانی نیست، افزود: آب تنها مطالبه کشاورزان نیست و باید به صورت منطقه ای به آن رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه اعتقاد من در باره حوضه آبخیز زاینده رود تصویب یک مصوبه ملی بود، گفت: در حال حاضر این امر تحقق یافته است و این مصوبه یکی از اسناد رسمی کشور محسوب می شود و می توان به استناد آن حرکت کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات مدیریتی در استان در باره حل مشکلات آب گفت: آب از حوزه امنیتی به حوزه مدیریت بحران انتقال داده شد و دیگر اینکه رسیدگی به مشکلات شرق اصفهان در شهرستان اصفهان در اولویت قرار گرفت.
زرگرپور با بیان اینکه وزارت نیرو ملزم به اقدام در باره اعمال مدیریت واحد بر حوضه آبریز زاینده رود است، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی آب هرگونه بارگذاری جدید ممنوع و ساماندهی برداشت ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: وزارت نیرو موظف است ظرف سه ماه آینده حقابه ها، سهم آب شرب، صنعت، کشاورزی و تالاب گاوخونی را مشخص کند.
وی تصریح کرد: در این مصوبه مقرر شده در سه ماه آینده مباحث فنی مربوط به طرح های آبرسانی موجود نیز مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر باید تلاش ما در راستای اجرای درست و سریع مصوبات شورای عالی آب باشد، گفت: مدیریت استان به صورت علمی و کارشناسانه عمل می کند و در این راستا نیازمند حفظ آرامش در منطقه هستیم.
زرگر پور از تشکیل هیات پنج نفره برای بررسی مشکلات آبی شرق اصفهان خبر داد و افزود: این هیات در باره موارد مختلف این منطقه تصمیم گیری خواهد کرد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه مبلغ در نظر گرفته شده برای خسارت خشکسالی کشاورزان در شان آنها نیست، افزود: این موضوع در دو نامه به معاون اول رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی اعلام شده است.
وی بر لزوم ایجاد مشاغل جدید از جمله مجتمع های کشاورزی و دامپروری در منطقه تاکید و اظهار کرد: موضوعاتی همچون بندر خشک، واگذاری معادن جدید به اهالی منطقه، بیمه کارفرمایان بخش کشاورزی، استفاده از پساب و تغییر کاربری ها باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار اصفهان تصریح کرد: همه دستگاههای اجرایی موظفند طرح های شرق اصفهان را در اولویت قرار دهند.
کشاورزان اصفهان در چند سال اخیر و بدنبال خشکی زاینده رود با مشکلات فراوان معیشتی مواجه شده اند.
امسال فقط حدود دو ماه در فصل بهار آب زاینده رود به کشاورزان شرق اصفهان اختصاص یافت و پس از آن خشک شد/س.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، رودخانه ، زاینده ، رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.