شهردار کاشان از حضور مدیر یونسکو تا پایان اسفند ماه امسال ازکاشان دروازه تمدن بشری خبر داد.

سید محمد ناظم رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: معرفی بین المللی کاشان و شناسایی آثار تاریخی و گردشگری در عرصه جهانی از اهداف حضور مدیر یونسکو در کاشان است.

وی افزود: کاشان یک منطقه تاریخی و گردشگری با آثار معماری بی نظیر و دیدنی است که شناسایی آن در عرصه بین المللی با حضور مقامات رسمی در عرصه جهانی ضروری است.

به گفته شهردار کاشان ، معرفی کاشان و شناسایی آن با سابقه فرهنگ و هنر و تمدن هفت هزار ساله تپه های باستانی سیلک به عنوان اثری تاریخی و ارزشمند به سراسر دنیا گامی در راستای معرفی ایران متمدن ، هنرخیز و فرهنگ پرور است.

وی در ادامه هفته فرهنگی کاشان در موسسه فرهنگی اکو با هدف معرفی این منطقه تاریخی به دنیا را نیز یادآورشد و گفت: هفته فرهنگی کاشان در قالب برپایی نمایشگاه صنایع دستی، آثار تاریخی، منسوجات نساجی و سوغات کاشان برای اعضاء و سفرای سازمان اکو در این موسسه در تهران برگزار می شود.

ناظم رضوی، آشنایی کشورهای عضو اکو با جاذبه های فرهنگی و گردشگری کاشان، ترغیب بازدید سفرا و دیپلمات های کشورهای عضو اکو و سایر دول از کاشان را از مهم ترین اهداف برپایی این نمایشگاه برشمرد.

وی برگزاری همایش سرمایه گذاری با دعوت از سرمایه گذاران، برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی با موضوعات (سرمایه گذاری و...)حداقل 3 برنامه هم بخشی را دیگر از برنامه های هفته فرهنگی کاشان در موسسه اکو برشمرد.

شهردار کاشان تاسیس واحد گردشگری مجزا در شهرداری کاشان را خاطرنشان کرد و گفت: ساماندهی و معرفی ، رسیدگی و مطالعات هر چه بیشتر 700 هکتار بافت تاریخی و فرسوده این شهرستان را از اهداف تاسیس این واحد ذکر کرد.

ناظم رضوی تصریح کرد: راه اندازی واحد گردشگری در شهرداری کاشان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های جاذب در این منطقه ضروری است.

وی در پایان تبدیل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان به سازمان فرهنگی هنری را خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی، ورزشی و مذهبی شهرداری در این سازمان طبق اساسنامه و اخذ مجوز آن از طریق استاندار اصفهان انجام می شود.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، شهرداری ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.