"رابرت منندز " خواستار اقدامات بیشتر کشورهای نیمکره غربی برای تبدیل کردن این منطقه به رقابت پذیرترین و قدرتمندترین منطقه جهان در قرن 21 میلادی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین هوا، "رابرت منندز "رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، خواستار اقدامات بیشتر کشورهای نیمکره غربی برای تبدیل کردن این منطقه به قدرتمندترین منطقه جهان در قرن بیست و یکم میلادی شد. 

منندز در آستانه هفتمین نشست سران کشورهای منطقه آمریکای شمالی در شهر تولوکای مکزیک، در کنفرانسی خبری درباره مناسبات آمریکا و مکزیک و نیز آمریکای لاتین این اظهارات را گفت. 

در این نشست که با حضور "انریکه پنا نیه تو" رییس جمهور مکزیک، "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا و "استیون هارپر" نخست وزیر کانادا برگزار می شود، سران سه کشور بیستمین سالروز امضای توافقنامه تجارت آزاد در آمریکای شمالی را جشن می گیرند. 

منندز با موفق خواندن این توافق گفت اکنون زمانی مناسب برای اقدام بیشتر است. اینکه نیمکره غربی تبدیل به رقابت پذیرترین و قدرتمندترین منطقه جهان شود. 

وی تصریح کرد یکپارچگی منطقه نه تنها مسایل تجاری را پوشش خواهد داد بلکه زمینه های دیگر از جمله آموزش، علوم و فناوری را نیز پوشش خواهد داد تا پیشرفت و توسعه این منطقه طی ده ، بیست یا حتی پنجاه سال آتی را تضمین کند. 

با باید اهدافی قابل ارزیابی داشته باشیم تا بتوانیم به رشد نیمکره غربی و دوبرابر شدن سطح تاسیسات زیربنایی در آمریکای لاتین دست یابیم، می توان با مکزیک شروع کنیم. 

وی تاکید کرد واشنگتن علاقمند به کمک به ایجاد فضای سرمایه گذاری در زمینه تاسیسات زیربنایی در مکزیک است زیرا اگر مکزیک بتواند به این هدف خود برسد آمریکا نیز در این زمینه موفق خواهد بود. 

وی تاکید کرد آمریکا و مکزیک به عنوان دو شریک استراتژیک همچنین می توانند در زمینه های مختلف از جمله انرژی همکاری کنند و دو کشور می توانند شرکت هایی داشته باشند که به بهبود تولید انرژی امنیت انرژی و یکپارچگی بیشتر کمک کنند. 

 وی در خاتمه گفت زمانی که یک کشور به رشد اقتصادی یک درصدی دست پیدا می کند، همسایه اش به طور خودکار به رشدی نیم درصدی می رسد، آمریکا همسایگانی بسیار عالی دارد که با انجام کار بیشتر دستیابی به رشد بیشتر به راحتی امکان پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار