درخواست"پیتر وستماکوت" سفیر انگلیس از آمریکا برای استفاده از موشک‌های انگلیسی در هواپیماهای بدون سرنشین انتقاد برانگیز شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، درخواست سفیر  انگلیس از آمریکا برای استفاده از موشک‌های انگلیسی در هواپیماهای بدون سرنشین انتقاد برانگیز شده است.

به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت:  "پیتر وستماکوت" سفیر انگلیس در واشنگتن در پی درخواست از آمریکا برای استفاده از موشک‌های ساخت انگلیس بر روی هواپیماهای بدون سرنشین ریپر خود هدف انتقاد طرفداران حقوق بشر قرار گرفته است.

وی این درخواست را در گزارشی مطرح کرد در آن اعلام کرد ارتش آمریکا به تازگی  یک فروند موشک ساخت انگلیس را در مرکزی در کالیفرنیا آزمایش کرده است.

وی در این گزارش که برای یک مرکز دفاعی آمریکا تدوین شده بود، تصریح کرد: آزمایش موفق موشک دو کاره بریمستون سازگاری آنرا با هواپیماهای بدون سرنشین اصلی آمریکا،‌ ریپر، ثابت کرد و دقت آن از هر سلاح مشابه دیگر بالاتر است و منطقی است که به جای سرمایه گذاری میلیون‌ها یا میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان برای مشابه سازی تجهیزاتی که قبلا ساخته شده است، مبادرت به خرید آنها از متحدانتان کنید.

یک گروه حقوق بشر مستقر در لندن روز سه شنبه در نامه ای به وزیر خارجه انگلیس خواستار تعیین موضع دولت در قبال جنبه های قانونی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن و پاکستان و ارزیابی آن از پیامدهای حقوقی و دیپلماتیک ارسال موشک‌های ساخت انگلیس برای استفاده در حملات آمریکا شد.

گروههای حقوق بشر چنین حملاتی را که منجر به کشته شدن تعداد کثیری از غیرنظامیان در خارج از مناطق جنگی  می شود، نقض قانون بین الملل می دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار