عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:هیچ کشوری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که با تغییر دولت‌ها مدیریت دانشگاه‌ها نیز دستخوش تغییر شود.

"صادق زیبا کلام"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به عزل رئیس دانشگاه تهران، گفت: بعد گذشت 34سال از انقلاب اسلامی متاسفانه شاهد فاجعه‌هایی هستیم که همچنان روسای دانشگاه‌ها با آمدن و رفتن دولت‌ها تغییر می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته به خصوص در دولت دهم نیز شاهد تعویض تعداد زیادی از روسای دانشگاه‌ها بودیم، تصریح کرد:  با تغییر ریاست در یک دانشگاه،  تمام معاونان و روسای دانشکده‌ها تغییر می‌کنند و این تغییرها سیاست‌های دانشگاه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
زیبا کلام با تاکید بر اینکه هیچ کشوری را در دنیا پیدا نمی‌کنید که با تغییر دولت‌ها مدیریت دانشگاه‌ها نیز دستخوش تغییر شود، بیان داشت: متاسفانه دانشگاه‌های ما هیچ استقلالی ندارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با انتقاد از رویکرد تغییر روسای دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: چرا در کشور ما با آمد و رفت دولت‌ها باید روسای دانشگاه‌ها تغییر کنند، آیا این زیر سوال بردن استقلال دانشگاه نیست؟ ما باید ببینیم که کشورهایی مانند فرانسه، ترکیه، هند و ... چنین حرکت‌هایی مرسوم است؟

زیبا کلام در پایان تاکید کرد: در تمامی دنیا سیاست‌های دانشگاه‌ها بر عهده اساتید همان دانشگاه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، تهران ، دانشگاه ، زیبا ، کلام ، صادق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار