یک نماینده مجلس با انتقاد از جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق گفت: جلسه صبح امروز خلاف قانون است از این رو از اعضای کمیسیون تلفیق به خاطر کاری که انجام داده‌اند می‌خواهم توبه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: به چه مجوز قانونی اجازه نمی‌دهید که اخطار و تذکر به موقع مطرح شود ما این حق جلوگیری بیان تذکر را به هیئت‌رئیسه ندادیم.
 
وی با اشاره به اصل 52 قانون اساسی گفت: براساس این اصل هر گونه تغییر در ارقام بودجه باید تابع مراتب مقرر در قانون باشد و هم چنین در ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون تلفیق در زمان تصویب بودجه یا قانون برنامه پنج ساله تشکیل می‌شود و تا پایان تصویب آن کار این کمیسیون نیز به اتمام می‌رسد.  
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: روز دوشنبه آخرین اصلاحات شورای نگهبان از لایحه بودجه صورت گرفته و تاکنون این شورا مطلب جدیدی را درباره لایحه بودجه که مغایر با قانون باشد اعلام نکرده است براین اساس روز دوشنبه کار بودجه تمام شده است و دیگر کمیسیون تلفیق وجاهت قانونی ندارد مگر این که شورای نگهبان از لایحه بودجه ایراد جدیدی بگیرد.  
 
وی افزود: صبح امروز به چه دلیل از اعضای سابق کمیسیون تلفیق دعوت شده تا جداول را تغییر دهند، در روز 20 بهمن در جلسه کمسیون تلفیق که اقای لاریجانی نیز حضور داشتند تمام تبصره‌ها و جداول به رای گذاشته شده است و رای نیز آورد از این رو به چه دلیل امروز دوباره بررسی جداول مورد بررسی کمیسیون تلفیق قرار گرفته است.  
 
حاجی دلیگانی تاکید کرد: کار امروز کمیسیون تلفیق کاملا خلاف قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس است توبه کنید از کاری که انجام داده‌اید چرا که پیش از این تمام جزییات لایحه بودجه مورد تصویب قرار گرفته است.  
 
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به این تذکر حاجی دلیگانی اظهار داشت: براساس ماده 196 آیین نامه داخلی مجلس تذکر نمایندگان در زمانی که خارج از دستور طرح‌های مورد بررسی مجلس باشد اولویت ندارد از این رو بنده تصمیم داشتم که پس از استماع نظر موافقان و مخالفان درباره دستور جاری مجلس تذکر شما را گوش دهم.  
 
وی افزود: با رفع ایرادات شورای نگهبان تغییری در ارقام هدفمندی و برخی مصوبات اتفاق افتاده که این تغییرات باید تصحیح می‌شد از این رو کمیسیون صبح امروز جلسه گذاشت تا این تصحیحات را انجام دهد ما نظر هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق را در این باره دریافت خواهیم کرد و در چارچوب قانون عمل می‌کنیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، تلفیق ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار