رییس فدراسیون ورزش های همگانی کشور از اجرای دو طرح بزرگ ورزشی برای سربازان و مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،مجدآرا در مجمع انتخابات رییس هیات آذربایجان شرقی گفت: در اولین طرحی که از سال آینده و پس از تصویب نهایی از سوی فدراسیون اجرا خواهد شد، شامل تمام سربازان می شود که باید در حین خدمت با انجام ورزش های مختلف و پس از رسیدن به فیزیک بدنی مد نظر، ترخیص خواهند شد.

وی اضافه کرد: طرح بعدی نیز شامل تمام مردم کشور می شود و در این طرح اماکن ورزشی به رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد تا ضمن انجام ورزش همگانی، از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی نیز پایش سلامت می شوند.

مجدآرا گفت: ورزش همگانی، مدیریت همگانی می طلبد و به اداره و دستگاه خاصی تعلق ندارد و تمام ادارات و دستگاه های اجرایی به منظور توسعه ورزش باید با فدراسیون و هیات ها همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبری، ورزش همگانی در کشور بهتر از گذشته شده که این نشان دهنده تلاش تمام مجموعه های دست اندر است و نباید فراموش کرد که ورزش همگانی، موتور اساسی ورزش قهرمانی است.

مجدآرا گفت: برای رسیدن به ایرانی شاداب که در چشم انداز 1404 نیز گنجانده شده باید شورای عالی ورزش همگانی در تمام استان ها و به ریاست استانداران هر استان تشکیل شود تا از این طریق، جاده های سلامت، زیرساخت های ورزش همگانی و دیگر امکانات لازم به سهولت در اختیار مردم جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 60 انجمن و کمیته زیر نظر این فدراسیون مشغول فعالیت هستند، افزود: بالاترین آمار برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در این فدراسیون صورت می گیرد از این رو اهمیت این فدراسیون و هیات ها باید درک شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا نیز کمیته همگانی کمیته ملی المپیک به این فدراسیون واگذار شده و این فدراسیون با توجه به عضویت در کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی و صاحب نظر بودن در این دو مجمع، در ورزش کشور تاثیر گذار تر از گذشته شده است.

مجد آرا کمک دولت، توجه به زیرساخت ها، مکان یابی مناسب اماکن ورزشی، آموزش و فرهنگ سازی را از عوامل مهم در توسعه ورزش همگانی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن این عوامل، مردم به راحتی به ورزش بپردازند.

در این مجمع رسول صادقی برای سومین دوره متوالی و با کسب 19 رای از 19 رای ماخوذه به عنوان رییس هیات آذربایجان شرقی انتخاب شد./س
 
 
انتهای خیر/
برچسب ها: طرح ، ورزش ، همگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.