استاندار کرمان گفت : منطقه جازموریان ظرفیت و توجیه اقتصادی خوبی برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی دارد و برای ایجاد زیرساخت ها اعتباراتی با کمک معاون اول رییس جمهور برای این طرح اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، علیرضا رزم حسینی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی احیای منطقه جازموریان افزود : با توجه به جاذبه های گردشگری و وجود صنعت کشاورزی و صنایع تبدیلی در منطقه، احیای آن بصورت منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برخی مشکلات پیش رو که سالهاست اجرای این طرح را به تعویق انداخته، هدف از برگزاری این جلسه را رفع مشکلات موجود و ارائه راهکارهایی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این منطقه عنوان کرد.

استاندار کرمان با اشاره به بهره برداری از فرودگاه شهرستان جیرفت در سال آینده و توسعه صادرات محصولات منطقه از این طریق ،بر آماده سازی زیرساختها با تخصیص اعتبار و تعیین تکلیف وضعیت منطقه جازموریان از لحاظ مالکیت زمین ها و چاههای آب تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آماده سازی زیر ساخت ها، شرایط حضور بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری تسهیل می کند خاطرنشان کرد : در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور مقرر شد تا اعتبار لازم برای آماده سازی زیر ساخت ها تخصیص یابد.

رزم حسینی با اشاره به کمبود آب در منطقه جازموریان به عنوان مشکل اساسی اجرای طرح به شرکت آب منطقه ای ماموریت داد تا پرونده های مالکیت چاههای آب را بررسی کند و با انتقال آب از اطراف به ویژه"مختار آباد"مشکل کمبود آب منطقه را حل کنند .

مدیر عامل منطقه جازموریان در این جلسه گفت : چند شرکت خصوصی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند اما مشکل کمبود آب از ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری جلوگیری کرده است.

حسن کمالی با تاکید بر مطالعات متعدد زیست محیطی ، اقتصادی ، اجتماعی و غیره برای توجیه اجرای طرح ، چند مالکیتی بودن منطقه در بخش زمین ها و چاههای آب توسط شرکت های شبه دولتی را از جمله موانع پیش رو برای سرمایه گذاری بخش تمام خصوصی عنوان کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان وضعیت زمین های تحت تملک شرکتهای شبه دولتی را پیگیری و نتایج را در جلسه بعدی ارائه کند./س

برچسب ها: جازموریان ، ظرفیت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.