افشاگر آلودگی تسلیحات هسته ای آمریکا از محل کارش اخراج شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی،افشاگر آلودگی تسلیحات هسته‌ای آمریکا از محل کارش اخراج شد. 

 از مدتها قبل مطالب زیادی درباره آلودگی‌های مراکز هسته ای آمریکا مطرح بوده است. سال 2011 یک شهروند آمریکایی به نام "دانا بوش" به افشاگری‌هایی درباره آلوده کننده ترین مرکز تولید تسلیحات هسته ای آمریکا مبادرت کرد.

 وی 3سال پیش درباره فقدان ایمنی کار در این مرکز شکایت کرد. شکایت وی که بسیار خبرساز شد به فعالیت یک مرکز هسته ای در شهر هنفورد ایالت واشنگتن مربوط بود. شکایت دانا بوش برای او گران تمام شد و مسئولات این مرکز هسته ای تصمیم گرفتند در اقدامی تلافی جویانه روز گذشته به اخراج این زن 50 ساله مبادرت کنند. این مرکز هسته ای در "هنفورد" بخشی از برنامه مخفی ساخت تسلیحات هسته ای آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم بود. این مرکز آلوده ترین سایت هسته ای آمریکا به شمار می رود. در حال حاضر در این مرکز، ضایعات هسته ای به مواد دیگر تبدیل می شود.

روز گذشته خبر هسته ای دیگری نیز در آمریکا منتشر شد مبنی بر اینکه ، دادگاهی در آمریکا 3معترض به تسلیحات هسته ای این کشور ازجمله یک زن 84 ساله را به علت برپایی تظاهرات ضدهسته ای در سال 2012 به زندان محکوم کرد. این افراد به ورود غیرقانونی به یک مرکز هسته ای در ایالت تنسی متهم شده اند. این مرکز هسته ای، اورانیوم غنی شده به میزان قابل استفاده در ساخت تسلیحات هسته ای تولید می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار