"مژده لواسانی" گفت: معتقدم هنر اجرا و بازیگری در همسایگی یکدیگر هستند ولی هیچگاه نمی‌توان گفت که یک بازیگر، مجری موفق و یک مجری موفق بازیگر خاصی خواهد بود.

مژده لواسانی مجری برنامه "کافه‌سوال" با اشاره به با اشاره به هنر اجرا و بازیگریدر گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت:  معتقدم هنر اجرا و بازیگری در همسایگی یکدیگر هستند و به عنوان دو هنری متفاوت و جدا از هم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. 

لواسانی ادامه داد: هنر اجرا و بازیگری هر دو در جذب مخاطب بسیار موثرند ولی هیچگاه نمی‌توان گفت که یک بازیگر، مجری موفق و یک مجری موفق بازیگر خاصی خواهد بود.  
 
مجری برنامه"کافه‌سوال" درباره اجرای موفق بعضی از بازیگران گفت: در سن 11 سالگی مهمان اولین برنامه " رنگین کمان" با اجرای "حسین عباسی" و " صابر ابر" بودم و این هنرمندان به خوبی توانستند به عنوان یک بازیگر در کار اجرا نیز ماندگار شوند و به یاد دارم که "رامبد جوان" با توجه به شخصیت کمیک خود به همراه " اشکان خطیبی" سالها پیش در یک برنامه شبانه تلویزیونی بسیار موفق عمل کردند.  
 
لواسانی در پاسخ به این سوال که حضور بازیگران باعث جذب مخاطبان می‌شود، اظهار داشت: به دلیل خلاء محتوایی بیشتر برنامه سازان برای داشتن یک ویترین جذاب از بازیگران در مقام مجری استفاده می‌کنند تا ترس از دست دادن مخاطب را در خود کاهش دهند.
 
وی افزود: خیلی از تهیه کنندگان برنامه‌های تلویزیونی معتقدند که حضور یک ستاره به عنوان مجری، تضمینی برای جذب مخاطب است.
 
 مخالف هر عمل نادرستی هستم 

لواسانی با اشاره به شرایط ایده‌آل و انجام یک کار به نحو درست، تصریح کرد: مخالف هر کار غلطی هستم و برای من به عنوان گوینده و مجری رادیو تلویزیون یک اجرای موفق در کنار داشتن سواد کافی مهم بوده و مخالف حضور بازیگران در کار خود نیستم.  
 
گوینده رادیو"ایران" در پاسخ به این سوال که آیا حضور بازیگران مانع بیکار شدن مجریان و گویندگان نمی‌شود، افزود: این مطلب را قبول دارم که حضور بازیگران شاید باعث کمرنگ شدن افراد فعال حوزه اجرا شود ولی باید بپذیریم که بسیاری از افراد در این حوزه در بیان جملات روزمرگی خود، دچار مشکل هستند که یک بازیگر به خوبی از عهده آن بر می‌آیند. 

لواسانی تصریح کرد: نکته دیگر حجم بالای مجریان است که به نسبت حضور آنان تولید برنامه‌ها اندک است و گاه دیده می‌شود که برای خواندن پیامک‌ها چهر‌ه‌ای تازه را در عرصه اجرا معرفی می‌کند که به نظر من اتفاق خوبی نیست.  
 
وی با اشاره به دشواری اجرا در رادیو و تلویزیون ابراز داشت: کار اجرا در رادیو به شدت وابسته به سطح دانش یک گوینده و حس درست او به همراه وجود یک میکروفن است.  
 
لواسانی افزود: بسیاری از عیب‌ها در اجرا یک فرد در تلویزیون اگر با دانش بالایی هم همراه نباشد، با جذابیت تصویر پوشانده می‌شود و گاه می‌توان با یک لبخند آن اشتباه را کمرنگ‌تر جلوه داد.
 
این مجری برنامه‌های تلویزیونی تصریح کرد: به هر حال فعالیت در هر دو رسانه‌، رادیو و تلویزیون مستلزم داشتن سطح دانش بالا و بهره‌مندی از تکنیک‌های لازم است. 

لواسانی با اشاره به فعالیت فعلی خود، گفت: در حال حاضر در رادیو"ایران" و گفتگو به عنوان گوینده حضور دارم و با توجه به گرفتاری‌ها و مشغله‌ام در برنامه" کافه‌سوال"، فرصت تهیه کنندگی و سردبیری رادیو را ندارم.  
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدوي
۰۰:۲۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
چقدر سنجيده و درست
آفرين به اين كلام منطقي و عالي
مژده لواساني عزيز،شما بهتريني
Iran (Islamic Republic of)
بيتا
۱۲:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
خانوم لواساني حرف نداره
بهترين مجري زن تلويزيونه
آخرین اخبار