خبرگـزاری شین هوا در خبری از وین نوشت: "لی بائودونگ" رئیس هیات اعزامی چین به مذاکرات وین روز سه شنبه در پایتخت اتریش اعلام کرد چین با هر گونه تقابل یا اعمال فشار با هدف تضعیف جو حاکم بر مذاکرات گفتگوهای هسته ای ایران مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شین هوا ، ایران و گروه پنج بعلاوه یک -شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان- روز سه شنبه دور جدید گفتگوهای خود را در وین آغاز کردند.

"لی" که سمت معاون وزیر امور خارجه چین را نیز به عهده دارد در این باره گفت در صورتی که این دور جدید مذاکرات با مشکلات روبرو شود و جو سازنده محقق نشود، تمام طرفین شرکت کننده در مذاکرات باید حمایت مثبت خود را از گفتگوها انجام دهند. وی همچنین از ایران خواست در خصوص برنامه هسته‌ای خود گامهایی جدی را بردارد و شش کشور قدرتمند جهان نیز، تحریمهای اعمال شده علیه ایران را کاهش دهند.

"لی" همچنین طی گفتگوی خود با خبرنگاران تاکید کرد طرفین شرکت کننده در گفتگوها باید تلاش کنند تا این مساله را با شجاعت، انعطاف پذیری و احترام متقابل و از طریق مسیر دیپلماتیک حل کنند.

گروه پنج بعلاوه یک و ایران ماه نوامبر گذشته در خصوص یک موافقتنامه موقت به توافق دست پیدا کردند. این موافقتنامه که از تاریخ بیستم ژانویه اجرایی شد .

"لی" گفت: با توجه به گام نخست، لازم است تا گامی بزرگ به سمت جلو برداشته شود. وی افزود اهمیت دور جدید مذاکرات از آن جهت است که این مذاکرات، مقدمه مذاکرات درباره یک موافقتنامه جامع است، زیرا محتوای موافقتنامه موقت محدود است و ظرف کمتر از شش ماه اعتبار آن پایان خواهد یافت.

"لی" در ادامه گفت چین همواره نقشی فعال و سازنده را در این گفتگوها با هدف دستیابی هر چه سریعتر به توافق ایفا کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار