معان امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از اجرای بیش از 500 طرح عمرانی دربخش آموزش ،ستاد و مراکز پژوهشی در سال آینده خبرداد.

 


به گزارش باشگاه خبرنگاران مشهد  ابرهیم مرغائی زاده در گردهمایی معاونین ومدیران منطقه 8 کشور در سبزوار بابیان اینکه ازاین میزان طرح بیش از 397 طرح متعلق به پروژه های عمرانی دانشگاهی است اظهارداشت:از این تعداد 21 طرح متعلق به وزارت علوم و 84 طرح هم متعلق به ساخت موسسات پژوهشی است .

وی با بیان اینکه برای ساخت وساز بیش از 700 هزار متربع فضای آموزشی مبلغی بالغ بر50 میلیاردتومان پرداخت شده تصریح کرد:برای ساخت 5 میلیون مترمربع فضای دانشگاهی بیش از 335 میلیارد تومان اعتبار اختصاصی یافته است.

وی با اشاره به کاهش 33 درصدی بودجه عمرانی دانشگاههای کشور نیز گفت:بودجه عمرانی در سال گذشته 57 هزار میلیارد تومان بوده که در لایحه بودجه سال جاری بیش از 38 هزار میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده است.

مرغائی زاده ادامه داد:از این 57 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی فقط 8 هزار میلیارد تومان جذب شده که امیدواریم تا پایان سال نیز بتوانیم 4 هزار میلیارد دیگر جذب اعتبارات داشته باشیم./س

برچسب ها: آموزش ، عمران ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.