تقویت حمایت عاطفی باعث افزایش سازگاری فعال با بیماری "دیابت" می‌شود همچنین اداره صحیح دیابت توسط افراد دیابتی نقش اساسی در پیشگیری از عوارض این بیماری دارد.

نرگس معنوی کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: خانواده پایه اصلی جامعه و کانون رشد و تعالی انسان است و در واقع خانواده به عنوان واحد اصلی اجتماع پایه و اساس سلامت جامعه را نشان می‌دهد.

وی افزود: وجود بیماری‌های مزمن می‌تواند بر کیفیت زندگی تاثیر بسیاری داشته باشد و روند روبه افزایش بیماری‌های مزمن غیر واگیر تهدیدی برای سلامت افراد می‌باشد و از جمله این بیماری‌ها دیابت است که بر جنبه‌های جسمی روحی و اجتماعی فرد تاثیر می‌گذارد.

معنوی تصریح کرد: از آنجا که دیابت یک مشکل بهداشتی است و برای فرد خانواده و جامعه مسئله‌های گرانبار بشمار می‌آید و بروز عوارض در این بیماران شایع است به ویژه عوارض بلند مدت مثل عوارض قلبی چشمی کلیوی عروقی عصبی در این خانواده که هر دو والد مبتلا به دیابت بودند اقدامات مربوط به آگاه سازی از علائم بیماری سیر و درمان بیماری مراکز حمایت کننده در درمان دیابت حمایت از پوست و ورزش‌های مناسب برای بیماران دیابتی ضروری است.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده است که تقویت حمایت عاطفی باعث افزایش سازگاری فعال با بیماری دیابت می‌شود اظهار کرد: و اجرای فرآیند پرستاری ضمن تقویت توانمندی آنان در امر مراقبت از خود زمینه را برای ارتقا و حفظ کیفیت زندگی آنها فراهم می‌کند همچنین اداره صحیح دیابت توسط افراد دیابتی نقش اساسی در پیشگیری از عوارض این بیماری دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار