رئیس مجلس امارات با تاکید بر لزوم آزادی قدس شریف و حفظ حقوق مردم این کشور رد برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی باید مسئله قدس را در دادگاه بین المللی مطرح کند تا بتوانیم شاهد از بین رفتن تجاوزات اسرائیل به اراضی اشغالی فلسطین باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ رئیس مجلس امارات در سخنرانی خود در نشست نوبت عصر امروز نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از مهمان نوازی گرم و سازماندهی مناسب در برپایی این اجلاس گفت: جهان اسلام در حال حاضر در شرایط ویژه بسر می‌برد. آشوب‌های سیاسی زیادی را در این کشور‌ها می‌بینیم و چالش‌های فراوانی اعم از مشکلات زیست محیطی، تغییرات آب و هوا، جنگ و درگیری، افراط گرایی، تاثیرپذیری فرهنگ و هویت اسلامی از جهانی سازی و همچنین جنگ میان طوایف مذهبی از دیگر چالش‌های پیش روی این کشورهاست که سازمان همکاری اسلامی و نهادهای وابسته به آن همچون اتحادیه مجالس کشورهای عضو این سازمان باید برای تقویت روابط دوستانه اسلامی در جهت حل این مشکلات کمک کند.  
 
وی با اشاره به افزایش تعصب محوری در جوامع اسلامی که به تفرقه یک میلیارد و یکصد میلیون مسلمان منجر شده و نیز با اشاره به صدور فتوا‌ها ی تفرقه انگیز بیان کرد باید با تقویت مجمع اسلامی که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شده به تصویب قوانین کشورهای اسلامی با فقه پرداخت و علاوه بر تحقق سازمان همکاری اسلامی هویت فرهنگی مسلمانان نیز حفظ شود.
 
رئیس مجلس امارات با اشاره به مسئله فلسطین بر لزوم آزادسازی قدس شریف و حفظ حقوق مردم این کشور در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و لزوم یکپارچگی مسلمانان برای تحقق این هدف تاکید کرد و اظهار داشت: اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی باید مسئله قدس را در دادگاه بین المللی مطرح کند تا بتوانیم شاهد از بین رفتن تجاوزات اسرائیل به اراضی اشغالی فلسطین باشیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، مجلس ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
سلام به نظر من باید کشور های اسلامی طوری با هم متحد شوند که هیچ گونه تفرقه بین ان ها ایجاد نشود تا زمینه ی سو استفاده دشمنان اسلام شود
آخرین اخبار