رئیس مجلس سومالی در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: از تمام طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی که در مورد سومالی تعهد دارند، درخواست داریم که به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد عثمان جاواری رئیس مجلس سومالی در نوبت عصر نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: از رئیس جمهور و رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران به دلیل مه‌مان نوازی گرم و حسن استقبال تشکر دارم و همچنین برخود واجب می‌دانم از ایران به دلیل تمام تلاش‌ها و حمایت‌هایی که در مورد سومالی انجام دادند، قدردانی کنم.  
 
وی با اشاره به مشکلات داخلی سومالی در سالهای گذشته افزود: در سالهای گذشته به دلیل مشکلات داخلی نتوانستیم در نشست بین المجالس حاضر شویم ولی در دو سال اخیر پس از پشت سر گذاشتن جنگ و چالش‌ها توانستیم در این نشست مشارکت داشته باشیم و روابط خود را با همه کشور‌ها به خصوص با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تقویت کنیم.  
 
رئیس مجلس سومالی ادامه داد: سومالی در حال ورود به مرحله جدیدی از رشد و توسعه است و مجلس و مردم سومالی راهبرد جدیدی را پیش گرفته تا این کشور را به وحدت برساند و جنگ و خونریزی را متوقف کند، ما بعد از جنگ در سومالی مجددا تماس‌های خود را با جهان خارج برقرار کردیم و پیوندهای دوستی و برادری را با مجالس اسلامی تقویت کردیم.  
 
جاواری تصریح کرد: ما در سطوح مختلف بین المللی و منطقه‌ای همکاری می‌کنیم و به دنبال روش‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با جهان اسلام و گسترش همکاری با همه کشور‌ها هستیم و براساس این ابتکرا عمل می‌توانیم روابطمان را توسعه دهیم.  
 
وی با بیان اینکه ما با کمک نیروهای حافظ صلح آفریقا و کمک‌های دیگران با پدیده خشکسالی مقابله کردیم گفت: کشور ما تلاش‌های زیادی خواهد کرد تا توسعه و رشد را در سومالی محقق کنیم و دولت سومالی خواهد توانست تعهدات خود را نسبت به شهروندان خود اعمال کند که نمونه آن گسترش ارائه خدمات دولت به شهروندان در خصوص دارو، بهداشت، تغذیه، آموزش و امنیتی است.  
 
رئیس مجلس سومالی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به دنبال گسترش عدالت و امنیت در سومالی است و ما از تمام طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی که در مورد سومالی تعهد دارند درخواست می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنند.  
 
 انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، سومالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار