ایران در آستانه میزبانی مسابقات جام جهانی یخ نوردی؛

ساوه‌شمشکی: بیاتلون و کرلینگ در ایران راه اندازی می شود/از زارع می خواهیم کمیته یخ نوردی تشکیل بدهد

نماینده وزیر ورزش در توسعه ورزش های زمستانی گفت:در دیداری که با رییس کمیته یخ نوردی فدراسیون جهانی داشتیم از آنها خواستیم تا با توجه به ظرفیت هایمان میزبانی رقابت های جهانی را به ما بدهند.

عیسی ساوه شمشکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: فردا مسابقات تیم اسکی آلپاین با برگزاری رقابت در رشته مارپیچ بزرگ برای آقایان برای کاروان اسکی کشورمان آغاز می شود در این مسابقه 102 نفر شرکت کننده حضور دارند.
 
وی افزود: کاروان اسکی کشورمان وضعیت خوبی را دارد و تا دیروز تمرینات تیم ملی آلپاین ادامه داشت که امیدواریم نتیجه خوبی را در المپیک سوچی کسب کنند.
 
** عملکرد تیم صحرانوردی در المپیک قابل قبول بود
 
سرپرست کاروان اسکی کشورمان در المپیک سوچی در خصوص عملکرد اسکی‌بازان صحرانوردی عنوان کرد: از نتیچه آنها راضی هستیم این اولین سفر برون مرزی فرزانه رضاسلطانی بود و تنها حدود 2 ، 3  سال است که این رشته در بانوان آغاز شده است. ستار هم نسبت به المپیک قبلی 10  رتبه پیشرفت داشته است.
 
** دیواره یخ‌نوردی ایران از نظر استاندارد جهانی مناسب است
 
ساوه شمشکی ادامه داد: دو ورزشکار یخ نورد کشورمان نیز در مسابقات نمایشی این رشته شرکت کرده اند.روسيه ديوارهاي يخي درست كرده است و  قرار است كه اين رشته در آينده جزء رشته هاي المپيك زمستاني شود.2 ورزشكار ما در بين  30 يخ نورد كه به صورت سهميه اي از برترين هاي ورلدكاپ انتخاب شده اند حضور دارند. من با رئیس کمیته یخ نوردی فدراسیون جهانی صحبت کردم تا با توجه به دیواره طبیعی یخ نوردی که بین شمشک و میگون داریم میزبان مسابقات جام جهانی باشیم و آنها شرط کردند تا در مسابقات قهرمانی کشور نماینده ای را به ایران بفرستند و اگر واقعا این دیواره دارای استانداردهای جهانی بود امتیاز میزبانی رقابت های جهانی را به ما بدهند.

وي افزود:مسولان مربوطه از عملكرد يخ نوردان ما راضي بودند و ما هم سعي كرديم تا حمايت هاي لازم را از آنها انجام دهيم و اين پيشنهاد را هم به فدراسيون كوهنوردي مي دهيم تا كميته يخ نوردي را تشكيل بدهد چرا كه بيش از 2000 نفر به اين رشته علاقه مند هستند و بايد به آنها كمك كرد كه اميدوارم وزارت ورزش و جوانان نيز در اين خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

سرپرست كاروان اسكي كشورمان تصريح كرد:همچنين يكي از نكات جالب اين رقابت نمايشي يخ نوردي اين بود كه براي علاقه مندان به اين رشته هم وسيله گذاشته بودند تا با كمك همين 30 ورزشكار حتي براي يك متر هم كه شده يخ نوردي كنند.

براي راه اندازي بياتلون از ارتش كمك مي گيريم

نماينده وزير ورزش در توسعه ورزش هاي زمستاني عنوان كرد:تلاش من در اين است تا ضمن حمايت از ورزشكاران ديگر سعي كنيم تا رشته هايي زمستاني ديگر را در كشور راه اندازي كنيم.رشته هايي مثل هاكي-پاتينا‍ژ و ورزش هايي مثل يخ نوردي هم اگر به المپيك راه پيدا كنند افتخار زيادي براي كشورمان به وجود مي آيد.همچنين ما سعي داريم تا رشته هايي نظير كرلينگ و بياتلون را در ايران راه اندازي كنيم.

وي افزود:براي رشته بياتلون(صحرانوردي با اسلحه)نيز بايد از ارتش كمك بگيريم.در واقع بيشتر كساني كه در اين رشته فعاليت مي كنند نظامي هستند و بايد با سردار باران چشمه در اين خصوص جلساتي برگزار كنيم تا اين رشته را در كشور راه اندازي كنيم.

وي تاكيد كرد:امسال با افتتاح پيست اختصاصي صحرانوردي بستر مناسبي نيز براي ظهور و رشد بياتلون فراهم كرده ايم.در واقع 70 تا 80 درصد امكانات فراهم است و بايد با كمك نيروهاي مسلح سعي به راه اندازي اين رشته كنيم.

ساوه شمشكي در پايان خاطرنشان كرد:حضور در المپيك زمساني سوچي براي كاروان اسكي كشورمان بسيار پربار بود و فردا و جمعه و يكشنبه 3 مسابقه باقي مانده ايران در اين بازي ها انجام مي شود كه اميدواريم نتيجه خوبي از اسكي بازان شاهد باشيم.


 انتهاي خبر//
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار