رئیس مجلس قطر با اشاره به اوضاع فاجعه‌آمیز سومالی گفت: باید دست یاری به سوی سومالی دراز کنیم همچنین وضعیت دردناک مسلمانان در میانمار اقتضا می‌کند که با قدرت از آنها دفاع و حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، شیخ‌محمدبنت مبارک الخلیفی رئیس مجلس شورای قطر در جلسه نوبت عصر نهمین کنفرانس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ضمن قدردانی از ایران و رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز ما در شرایطی دور هم به سر می‌بریم که اوضاع کنونی اقتضا می‌کند که تلاش‌های مضاعفی را داشته باشیم.

وی افزود: این اجلاس در حالی برگزار می‌شود که رژیم صهیونیستی همچنان به یاغی‌گری، کشتار، قتل ادامه می‌‌دهد و منازل را ویران ساخته و شهرک‌های یهودی‌نشین خود را احداث می‌کنند و همچنین غزه را مورد تحریم‌های ظالمانه خود قرار داده است که این صرف نظر از تجاوز علیه قدس شریف و سلب تابعیت از شهروندان فلسطینی در بیت‌المقدس است که این چالش آشکار علیه قانون بین‌المللی و جامعه بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: کلیه گروه‌های فلسطینی باید به اختلافات خود پایان دهند و روند آشتی ملی فلسطین تکمیل شود و در خدمت به منافع عمومی فلسطین تلاش کند در این راستا نیز موضع قطر در برابر ملت برادر فلسطین شناخته شده است و ما همواره از ملت فلسطین به منظور بازپس‌گیری حقوق غصب شده ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کنیم.

رئیس مجلس قطر با اشاره به اوضاع فاجعه‌آمیز سومالی گفت: باید دست یاری به سوی سومالی دراز کنیم همچنین وضعیت دردناک مسلمانان در میانمار اقتضا می‌کند که با قدرت از آنها دفاع و حمایت کنیم.

شیخ‌محمدبنت مبارک الخلیفی همچنین با اشاره به اوضاع مسلمان در آفریقای مرکزی تصریح کرد: باید به روند خشونت در آفریقای مرکزی پایان داده شود.

وی در خصوص تروریست تاکید کرد: تروریست نه دین داشته و نه به هیچ ارزشی اعتقاد دارد لذا باید همه تلاش‌ها را برای مبارزه با تروریست یکسان کنیم.

رئیس مجلس قطر با تاکید بر حق ثابت تمامی کشورها بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تصریح کرد: ما بر حق ثابت کشورها برای استفاده از فناوری انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و بهره‌مندی از آن برای همه کشورها تاکید می‌کنیم.

شیخ‌محمدبنت مبارک الخلیفی در پایان با بیان اینکه امیدوارم این نشست به ثمر نشیند خاطرنشان کرد: امیدوارم اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی به ثمر نشسته و گام‌های بلندی برای مسائل فی‌مابین فراهم کرده و به دیدگاه‌های یکسانی برای حفظ اسلام دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، رئیس ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار