رئیس پارلمان نیجریه و نایب رئیس نهمین کنفرانس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ضمن ابراز خرسندی از لغو بخشی از تحریم‌ها علیه کشورمان گفت: تحریم‌ها علیه ایران به دور از انصاف و عدالت بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رئیس پارلمان نیجریه و نایب رئیس نهمین کنفرانس اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در نشست نوبت عصر این اتحادیه ضمن تشکر و قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل میزبانی و میهمان‌نوازی گرم و صمیمانه کشورمان به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: خوشحالم از اینکه تحریم‌های نا به حق در کشور شما به دلایل ناعادلانه انجام گرفته بود لغو شد چرا که این تحریم‌ها به دور از انصاف و عدالت بود.  
 
وی ادامه داد: ملت ایران در این شرایط نشان داده ملت بسیار قدرتمند و مصممی است که حاضر است همه فداکاری‌ها را انجام دهد و حقوق خود را برای حاکمیت و شأن و منزلت کشورش حفظ کند و با درخواست حقوق خود در چارچوب بین‌المللی برای حفظ اصالت خود تلاش کند.  
 
رئیس پارلمان نیجریه تصریح کرد: هر چند بخشی از تحریم‌ها برچیده شده اما در عین حال این موضوع به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک مقامات برجسته ایرانی و علی‌رغم سازش‌ناپذیری و لجاجت طرف غربی انجام شده است.  
 
وی ضمن به رسمیت شناختن حق مسلم  ایران برای داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با رعایت قوانین بین‌المللی اظهار داشت: ایران نیز همانند همه کشورهای دیگر باید برای حفاظت از کشور خود در برابر نااطمینانی‌هایی که در جهان امروز وجود دارد از این انرژی برخوردار باشد.  
 
رئیس پارلمان نیجریه در ادامه به وضعیت مالی اشاره کرد و بیان داشت: امروزه با لطف خدا و با بسیج کشورهای غرب آفریقا که تحت پوشش سازمان ملل همکاری می‌کنند مالی توانسته حاکمیت و تمامیت ارضی خود را مجددا به دست بیاورد،  اما آیا ما نباید از خود بپرسیم که سرنوشت کشور برادر، سوریه چه خواهد شد.  
 
وی ضمن عذرخواهی اظهار داشت: بایستی سازمان پارلمانی ما از صحبت‌های صرف و ساده بگذرد، حرف‌های خوب زیاد زده می‌شود ولی به آن عمل نمی‌شود لذا ما بایستی از خود یک همبستگی فعال و واقعی را تحت ریاست کشورهایی که جنگ در آنها بیداد می‌کند ایجاد کنیم.  
 
رئیس پارلمان نیجریه با تاکید بر اینکه سوریه نیازمند همبستگی ماست، تاکید کرد:‌ این همبستگی نباید ظاهری باشد بلکه بایستی از قلب ما برخیزد و اقدام حساس و ملموسی باشد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، نیجریه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار