وزارت امور خارجه ایتالیا در پی به تعویق افتادن جلسه دادگاه دو نیروی دریایی ایتالیایی بازداشت شدن در هند، سفیر این کشور را احضار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا ؛ وزارت امور خارجه ایتالیا در پی به تعویق افتادن جلسه دادگاه دو نیروی دریایی ایتالیایی بازداشت شدن در هند، سفیر این کشور را احضار کرده است. 

 پس از به تعویق افتادن جلسه دادگاه دو نیروی دریایی ایتالیایی بازداشت شده در هند، خانم اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا سفیر هند در ایتالیا را به فارنزینا محل وازرت امور خارجه این کشور احضار و اعلام کرده است، دو تن از افراد نیروی دریایی ایتالیایی بازداشت شده در هند باید بتوانند به ایتالیا بازگردند. این دو نیرو نمی توانند قربانی تحقیقات طولانی مدت هند شوند. 
در همین زمینه، بونینو در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه مبنی بر تصمیم دولت ایتالیا پس از اعلام به تعویق افتادن چندمین بار تشکیل دادگاه دو نیروی دریایی ایتالیایی بازداشت شده در هند، گفت: قبل از هر کاری سفیر خود در هند را برای برخی از مشاوره ها، فرا خوانده ایم. امروز صبح سفیر هند در رم (پایتخت ایتالیا) احضار شده است تا ناراحتی دولت ایتالیا را به او ابلاغ کنیم. چرا که واضح وآشکار است که دست کم ما در برابر ناتوانی مقامات قضایی هندی برای صدور رای، آن هم پس از دو سال، قرار گرفته ایم. همه این موارد غیر قابل قبول بوده، بنابراین ما یک سری از گزینه ها را آماده کرده ایم تا درباره تصمیم گیری درباره این موضوع، به دولت جدید (ایتالیا) ارائه دهیم. اما باز هم تکرار می کنم، ما اتحاد قوی ای با هم پیمانان خود در سطح اتحادیه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی ناتو، سازمان ملل متحد و به عنوان مثال در کشورهای مشترک المنافع بوجود آورده ایم. 
بنابراین، همه این موارد در حال پیشرفت هستند، چرا که نیروهای دریایی ما باید به خانه هایشان برگردند و پس از گذشت دوسال، واقعا این رفتار (هند) قابل قبول نیست.

انتهای پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار