شورايعالي هماهنگي ترابري كشور اعلام كرد: صاحبان كالا و به ويژه صاحبان كالاهاي اساسي برنامه هاي مربوط به حمل و ذخيره سازي محموله هاي خود را به ترتيبي برنامه ريزي كنند كه با ممنوعيت تردد كاميون ها در روزهاي اوج سفرهاي نوروزي در فرآيند حمل و نقل و توزيع كالاها اختلال ايجاد نشود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، نشست 169 شورايعالي هماهنگي ترابري كشور به رياست عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي و رئيس اين شورا، برگزار شد و در اين نشست ضمن پيگيري تصميمات گذشته، گزارش هايي در زمينه ترانزيت كالا و كريدورهاي ترانزيتي رقيب، حمل و نقل كالاهاي اساسي، ميزان رسوب كالا در بنادر و غيره مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات لازم اتخاذ شد.

همچنين در اين نشست آئين نامه ايجاد و فعاليت بنادر خشك به عنوان تكليف قانون برنامه پنجم توسعه مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد به منظور ايجاد جامعيت بيشتر آئين نامه، مقرر شد نقطه نظرات اصلاحي و تكميلي دستگاه ها به دبيرخانه شورا ارائه شود.

بنابر اين گزارش شورايعالي هماهنگي ترابري كشور مصوب كرد: با هدف استفاده بهينه از ظرفيت بنادر و شبكه هاي حمل و نقل و به منظور پيشگيري از تحميل حق توقف به كشتي ها(دموراژ)، ورود خسارت به كالا و زيان هاي ديگر، مقرر شد لزوم داشتن اختيارات متناسب از طرف دولت براي مديريت بهينه فرآيند خريد، حمل، ورود و تخليه و حمل داخلي كالاها و يا صادرات با مشاركت دستگاه هاي ذيربط پيگيري شود.

دبيرخانه شورايعالي هماهنگي ترابري كشور مقرر شد كه با هدف بهره مندي از مزاياي ترانزيت كالا از كشور و به منظور ساماندهي ترانزيت و رفع موانع آن، كارگروهي مركب از نمايندگان دستگاه هاي ذيربط متناظر با كارگروه هاي مرتبط با شورا تشكيل و پيشنهادات خود در زمينه توسعه ترانزيت به شورا ارائه كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مصوبه ، ترابری ، سفر ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار