معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در کشور ما حوادث رانندگي پس از سکته قلبي و مغزي، سومين علت مرگ تعيين شده است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، دکتر "آقاجاني" صبح امروز درسومين کنگره بين المللي راه ها، اظهارداشت: حوادث ترافيکي يکي از چالش هاي مهم سلامتي در جهان به شمار مي آيد. 

وي افزود: بر اساس آخرين آمارهاي جهاني، ساليانه يک ميليون و 240 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست مي‌دهند و 20 الي 50 ميليون نفر مجروح و مصدوم مي شوند.
 
به گفته معاون درمان وزارت بهداشت ، بررسي‌ها نشان داده 92 درصد از مرگ و ميرها متعلق به 53 درصد از افرادي است که داراي وسايل نقليه هستند. 

آقاجاني با بيان اينکه متاسفانه بر اساس اين آمارها، ايران به ازاي هر 100 هزار نفر کشته، در دنيا رتبه پنجم بيشترين مرگ و ميرهاي سوانح را به خود اختصاص داده است، گفت: ايران پس از کشورهايي همچون تايلند، ونزوئلا و نيز در منطقه داراي بيشترين مرگ و مير ناشي از تصادفات است. 

اين مقام مسئول تصريح کرد: در کشور ما، حوادث ترافيکي پس از سکته قلبي و مغزي، سومين علت مرگ تعيين شده است.

وي ادامه داد: در سال گذشته بيش از 19 هزار نفر در سوانح رانندگي، جان خود را از دست دادند که در همان سال بر اساس آمار پزشکي قانوني، 815 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگي در بيمارستان بستري و يا به صورت سرپايي درمان شده‌اند. 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سازمان ملل متحد طي سالهاي 2011 تا 2020 را دهه اقدام براي ارتقاء ايمني راه‌ها با محوريت مديريت ايمني راه‌ها، راه ايمن، وسايل ايمن، کاربران و خدمات پس از رخداد ايمن ناميده است؛ جمهوري اسلامي ايران در راستاي اين برنامه جهاني اقداماتي را در دستور کار خود قرار داده است. ، 

وي به اقدامات گسترده ايران براي کاهش حوادث ترافيکي و مرگ و مير ناشي از آن اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت نيز اقدامات زيادي در اين زمينه انجام داده به گونه‌اي که مرکز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشکي (اورژانس) سه هزار و 40 دستگاه آمبولانس را در دو هزار و 84 پايگاه مستقر کرده است. 

آقاجاني تصريح کرد: در ده ماهه نخست امسال، دو ميليون ماموريت توسط اورژانس کشور پوشش داده شد که 23 درصد از اين ماموريت‌ها، مربوط به حوادث ترافيکي مي باشد؛ 70 درصد از حوادث ترافيکي پوشش داده شده در درون شهر و 30 درصد در جاده‌ها بوده است.

به گفته اين مقام مسئول، ميانگين زمان حضور اورژانس در شهرهاي کوچک هشت دقيقه، در شهرهاي بزرگ 10 دقيقه، در کلانشهر تهران 12 دقيقه و در جاده‌ها 14 دقيقه است. 

معاون درمان وزارت بهداشت بر ارتقاء دانش مهارت تکنسين ها و نيز استقرارا متخصصان طب اورژانس تاکيد کرد و گفت: عليرغم رشد حوادث ترافيکي و ماموريت‌هاي اورژانس، ميزان تلفات سوانح رانندگي نيز کاهش يافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار