به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجتالاسلام و المسلین محمدیان در پنجمین همایش سراسری مدیران بنیاد ICDL ایران گفت: در مورد مباحث نظری محیط مجازی و فضای مجازی بحث بسیار شده است آموزش و پرورش بر سر همه فعالیتهاست و به نوعی با محیط الکترونیکی و فضای مجازی ارتباط دارد ما نیازمند به بهگزینی هستیم و همه چیز را از یک منظر باید ببینیم باور این حرف در یکی دو دهه قبل برای همه سخت بوده اما امروزه از این روند نیز فراتر رفتهایم .
وی در ادامه افزود: امروزه فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات میتواند درامر آموزش موثر باشد و اساساً حوزه محیط مجازی برای ما یک فرصت است در سند تحول آموزش و پرورش استفاده از فناوری نوین آموزشی تأکید میشود و سالها قبل اقداماتی در این مورد انجام گرفته است که از جمله آوردن آموزش مبانی رایانه از کلاس سوم نظری به پایه ششم ابتداییست و این امر زمینهساز ایجاد یک جهش است و مطالعات نشان میدهد که این اقدام را میتوان از یک پایه زودتر نیز شروع کرد.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: اعتقاد من این است که نباید به سختافزارها تکیه کرد زیرا این امکان در خانوادهها بالقوه است و ما نیازمند یک برنامه هستیم و یک رسالت ملی را در این حوزه باید دنبال کنیم این است که پیشرفتهای آتی کشور نیازمند ارائه همین خدمات است در سال قبل پیشنهاد شد با استفاده از یک کد دانشآموزی، دانشآموزان را به محیط آموزشی مجازی متصل کنیم تا کامپیوترهای خانه به کامپیوترهای مدرسه است و اینکار نیازمند دانش عمومی میباشد.
وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که ICDL گام اول برای عمومیسازی گفت: ورود درس IT به منابع درسی به معنای حذف معلم نیست و ما اکنون یک تجربه 15ساله در زمینه ICDL در کشور داریم و به منظور وسعت این تجربه میبایست برنامههایی را ارائه دهیم.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان در
خصوص استانداردهای کتابهای درسی گفت: صحبت وزیر از اینکه کتابهای درسی با
استانداردهای موجود فاصله دارد به این معناست که کتابهای درسی باید بر
مبنای یک برنامه جامع تدوین شود و ما پس از تصویب برنامه درسی ملی این
موضوع را رعایت میکنیم. کتابهایی که در نظام جدید آموزشی تولید میشود
میبایست این استانداردها در آنها رعایت گردد.
وی در زمینه آموزش اقوام
نیز افزود: در قانون اساسی آنچه بیان شده این است که آموزش رسمی به زبان
فارسی است و آموزش ادبیات قومی در مدارس در کنار زبان فارسی اشکالی ایجاد
نمیکند.در سالهای قبل برای اینکه دانشآموزان را با موضوع ادبیات اقوام
آشنا کنیم در درس استانشناسی دوره دبیرستان به بخشی از ادبیات استانی و
قومی توجه کردهایم.
انتهایپیام/