مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: پالایشگاه بندرعباس موفق شده است امسال با بهینه‌سازی مصرف انرژی در مصرف گاز ۱۱ میلیارد دلار صرفه‌جویی کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس غلامحسین رمضانپور با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های عملیاتی پالایشگاه‌ها مربوطه به تامین انرژی است، افزود: در این راستا همواره در پالایشگاه کاهش مصرف انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته وی، کاهش مصرف انرژی از فروردین ماه تا پایان دی امسال جمعا به ۵۷ میلیارد ریال (احتساب قیمت داخلی گاز) و ۱۱ میلیارد دلار (احتساب قیمت جهانی گاز) رسیده است.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به دلایل کاهش مصرف انرژی در این شرکت، افزود: پایش بویلرها و کوره‌‌ها، به کارگیری روش‌های نو در تعمیرات و استفاده از تجیهزات کاهنده انرژی از جمله این دلایل است.

رمضانپور با بیان اینکه شرکت نفت بندرعباس از جمله شرکت‌های مدرن در حوزه نفتی و گازی به شمار می‌رود، گفت: روند حرکتی این شرکت به سمت رعایت تمامی قوانین محیط زیستی و ارتقا کیفیت محصول است.

این واحد پالایشگاهی ظرفیت تولید روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی را دارد و یکی از مهمترین پالایشگاه‌های منطقه به شمار می‌رود./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.