مدیر کل امور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت:با توجه به پژوهش‌های انجام شده عمده طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی رخ می‌دهد که خشونت و دخالت در زندگی زوجین از عوامل اصلی آن است.

فرهاد اقطار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح عمده‌ترین دستور کار سال‌ 93 در مجموعه تحت مدیریت خویش اظهار داشت: طلاق و همسرآزاری از دغدغه‌های جدی ما در حوزه مذکور به شمار می‌رود که برنامه‌های نیز در راستای پیشگیری این پدیده در سال های آینده اجرایی خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: اغلب طلاق ها در 5 سال آغازین زندگی شکل می‌گیرد و با توجه به پژوهش ‌های انجام شده به این جمع بندی رسیدیم که از عوامل اصلی این نارسایی خشونت و دخالت های اطرافیان در زندگی زوجین است.
 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت آموزش های پیشگیرانه عنوان کرد: متاسفانه آموزش های لازم به زوجین داده نشده است که بازخورد آن را در افزایش آمار طلاق در جامعه ملاحظه می‌کنیم.
 
فرهاد اقطار در ادامه افزود: برنامه‌هایی را در سال آینده با محوریت پیشگیری از آسیب های ناشی از طلاق در دستور کار قرار داده ایم که کارهای مقدماتی آن عملیاتی شده و مربیان این حوزه نیز آموزش های لازم را دیده اند و امید است آسیب ها را کاهش دهیم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت و شتاب روند توسعه یافتگی کشورهای مهاجرت از روستا به شهر و به تبع آن گسترش دامنه شهرنشینی افزایش آسیب های اجتماعی به صورت طبیعی ظهور و بروز پیدا می کند و نکته حائز اهمیت روند افزایشی معقول و کنترل شده نارسایی های اجتماعی است که خوشبختانه با توجه به تدابیر اتخاذ شده و اقدامات عملیاتی شده در مبحث پیشگیری در زمره کشورهای برتر خاورمیانه قرار داریم.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: سازمان ، بهزیستی ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
محمد مهدی بارانی
۰۰:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
سلام :تا زمانیکه عقد ازدواج یک مرحله ایست امار طلاق روز به روز رو به افزایش است مگر امار ندادین که عمده طلاق در 5 سال اول زندگیست خوب دولتمردان محترم اگاه در این کار بیاییند با تدوین سازکارهای دقیق و قانونی عقد ازدواج رو با رضایت طرفین دو مرحله ای کنید که اگر در مدت مرحله اول به تفاهم نرسیدن قانون به راحتی حکم جدایشونو صادر کنه به عبارتی در مرحله اول اجازه طلاق با دو طرف باشد بدون تشریفاتی که به طول بینجامد مانند استخدامایی که در دولت انجام میدن اول موقت بعد دائمی منتها با رعایت و حفظ کلیه شئونات اخلاقی با تدوین قانون
Iran (Islamic Republic of)
سعید خان
۱۹:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
اما خوشونت خودش از بیکاری و تورم گرانی سر چشمه میگیره.مردی که بیکار باشه و خرج زندگیشو توی این گرونی نمیتونه بده معلومه اعصابش نمیکشه و قاطی میکنه .اگه راست میگین به همین هایی که اومدن طلاق بگیرن شغل خوب بدید و تورم بشکنید ببینید بازم میان واسه طلاق؟ عمرا اگه بیان بعد باید واسه محضر طلاق مگس کش بخرید .