رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: کاهش مدت زمان حضور در محل حادثه به 8 دقیقه و رشد 17 درصدی عملیات‌های رهاسازی در صحنه تصادفات جاده‌ای از موفقیت‌های هلال احمر در سال‌های اخیر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد فرهادی در سومین کنگره بین‌المللی راه‌ها با اشاره به اقدامات هلال احمر در راستای گام برداشتن در مسیر کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن گفت: داشتن یک سیستم امدادونجات حرفه ای با تکیه بر روش های نو و مدرن، زمینه تحقق امدادونجات صریح و صحیح است و سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز در این راستا تلاش خود را برای افزایش استانداردها با کار گرفته است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه توسعه ناوگان امدادی از جمله این اقدامات است تصریح کرد: 398 پایگاه امدادونجات جاده‌ای، 254 دستگاه خودرو تیپ 2، 850 دستگاه آمبولانس، 100 دستگاه آمبولانس نجات و ورود 300 دستگاه موتورسیکلت از اقدامات و تلاش‌هایی است که در تحقق این امر صورت گرفته است.
 
فرهادی کاهش مدت زمان حضور در صحنه حوادث را یکی از موفقیت‌های کسب شده عنوان و بیان داشت: زمان رسیدن به محل حادثه یکی از تحولات امدادی است که از 14 دقیقه در سال‌های اخیر به 8 دقیقه و 33 ثانیه کاهش پیدا کرده و رشد 17 درصدی عملیات‌های رهاسازی نیز یکی از موفقیت‌هایی است که باید از آن نام برد.
 
وی در پایان با اشاره به دوره‌های بازآموزی برای آمادگی حداکثری امدادگران در محل حادثه خاطرنشان کرد: اگرچه اقدامات موثری در سال‌های اخیر صورت گرفته اما مهمتر از همه گسترده شدن آموزش‌ها و مهارت‌ها در سطح ملی است.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، تصادف ، زمان ، حضور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار