استاندار تهران گفت:مذاکره با کشور های دارای حق "وتو " در شورای امنیت سازمان ملل در ژنو قدرت دیپلماسی ایران را نشان داده است.

سید حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اینکه دستاورد های ایران اسلامی در دولت یازدهم بی نظیر است ،گفت: در مذاکره 1+5پنج کشور دارای حق وتو در برابر ایران صف آرایی کرده اند و اگر یک کشور دارای این حق در شورای امنیت سازمان ملل یک موردی را وتو کند هم اندازه رای سایر نماینده ها تاثیر گذاری دارد.

وی کسب موفقیت در جهان سیاست و دیپلماسی و رسیدن به مرز اقتدار را حرکتی سخت و دشوار دانست و افزود : نگاه کردن و صحبت کردن و خندیدن و نشستن و دست دادن حساب و کتاب دارد و از ساختاری پروتوکلی برخورداراست .

استاندار تهران با تاکید بر اینکه حجت الاسلاوم والمسلمین روحانی با قدرت در جوامع بین المللی از مواضع ایران اسلامی دفاع کرده اند ،تصریح کرد : اقتدار ایران اسلامی در جهان سیاست ازبرکت خون شهدا وحمایت های ملت سرچشمه می گیرد.

هاشمی در ادامه این مطلب اضافه کرد : مقام معظم رهبری ایران را در مسیراقتدار به خوبی هدایت و کنترل می کند و خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی شفاف مشخص است و هیچ فردی حق خروج از این مسیر شکستن خطوط قرمز را ندارد .

استاندار تهران ساختار سازمان ملل را اختیاری دانست واضافه کرد :در مذاکره 1+5پنج کشور دارای حق وتو در برابر ایران صف آرایی کرده اند و اگر یک کشور دارای این حق در شورای امنیت سازمان ملل یک موردی را وتو کند هم اندازه رای سایر نماینده ها تاثیر گذاری دارد.

هاشمی در خاتمه اظهارداشت : رئیس جمهور کشورمان در کنفرانس های بین المللی مثل ستاره می درخشند طوری که رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان رئیس جمهور ایران بایکوت خبری شد./ش


برچسب ها: مذاکره ، وتو ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.