عملیات احداث پروژه‌های جدید صنعتی در منطقه آزاد اروند آغاز شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران آبادان ؛ مديرعامل منطقه آزاد اروند گفت: مطالعات پایه پروژه شیمی شهر در منطقه آزاد اروند صورت گرفته و دو منطقه برای ایجاد این شهرک در بخش 108 هکتاری منطقه آزاد اروند و اراضی70 هکتاری پتروشیمی آبادان در نظر گرفته شده است.

اسماعیل زمانی با اشاره به اهمیت ایجاد شیمی‌شهر، از آغاز به‌کار چهار پروژه صنعتی خبرداد و افزود: عملیات اجرایی احداث کارخانه مبین شیمی اروند تولیدکننده انواع تینر، چسب، زنگ بر و ضدیخ با سرمایه‌گذاری 117 هزار میلیون ریال و با ظرفیت تولید 11 هزار تن در سال و همچنین کارخانه مارون نفت مبین اروند تولیدکننده انواع روغن صنعتی، حلال‌های آلی و تینر با ظرفیت تولید 25 هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری بیش از 174 هزار میلیون ریال در راستای ایجاد و توسعه شهرک شیمی شهر در منطقه آزاد اروند آغاز شده است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه‌های شایان شیمی اروند با ظرفیت تولید سالیانه بیش از 17 هزار تن و کارخانه نفت شیمی اروند با ظرفیت تولید 25 هزار تن در سال، تولیدکننده انواع تینر، چسب، روغن الیف، روغن صنعتی، حلال‌های آلی به ترتیب با سرمایه‌گذاری‌های 164 و 166 هزار میلیون ریال در شهرک شیمی شهر خبر داد.

مديرعامل منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این شرکت‌ها به‌ صورت مستقیم و در مرحله اول براي بیش از 36 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است و موجب اشتغال به‌صورت غیرمستقیم نیز خواهد شد.

زمانی خاطر نشان کرد: عملیات احداث پالایشگاه شرکت ستاره سهیل اروند نیز از سوی بخش‌خصوصی با بیش از 790 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری همزمان با دهه مبارک فجر در منطقه آزاد اروند آغاز شده که طی 17 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید./ش




انتهای خبر/

برچسب ها: صنعتی ، آبادان ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.