توان تولید گاز از میادین آغار و دالان جمعاً 4/44 میلیون متر مکعب در روز است که به وسیله 8 مرکز جمع آوری به پالایشگاه گاز فراشبند ارسال می گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ میادین آغار و دالان در حاشیه جنوبی استان فارس قرار دارد و شامل 25 حلقه چاه تولیدی است.

در میدان گازی آغار 16 حلقه چاه وجود دارد که 13 حلقه از آن تولیدی است . تولید از این میدان از اواخر سال 1377 آغاز گردیده که گاز و مایعات گازی میدان پس از تفکیک، جهت فرآورش توسط دو خط لوله جداگانه به طول 90 کیلومتر به پالایشگاه گاز فراشبند ارسال می گردد . توان تولید گاز و مایعات گازی این میدان به ترتیب 95/22 میلیون متر مکعب در روز و 4300 بشکه در روز می باشد.

در میدان دالان 14 حلقه چاه وجود دارد که 12 حلقه از آن تولیدی است.

این میدان دارای تسهیلات سرچاهی،خطوط لوله جریانی که گاز چاه ها را به چند راهه ها و از چند راهه ها به پالایشگاه انتقال داده و سه مرکز جمع آوری گاز و همچنین پالایشگاه گاز فراشبند می باشد. گاز تولیدی از میدان های دالان و آغار جهت فرآورش به پالایشگاه فراشبند که در کنار میدان گازی دالان واقع شده است ارسال می گردد.

همچنین مایعات گازی تولیدی توسط خط لوله 8 اینچ به طول 154 کیلومتر به پالایشگاه فجرجم و از آنجا به بندر طاهری و یا توسط تانکر به پالایشگاه شیراز فرستاده می شود. توان تولید گاز و مایعات گازی میدان دالان به ترتیب 45/21 میلیون متر مکعب در روز و 5300 بشکه در روز می باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارسال ، گاز ، پالایشگاه ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.