معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از تعریف دو گواهی‌نامه مهارت زبان و ICDL در آینده نزدیک برای فارغ‌التحصیلان دیپلم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در پنجمین همایش سراسری مدیران بنیاد ICDL ایران گفت: بیش از 200 مرکز ICDL در کشور راه اندازی شده است و در شهرهای کمتر توسعه یافته با وجود مشکلات بسیار این مراکز برای حال و آینده به فعالیت خود ادامه دادند.
 
وی افزود: در برنامه وزیر آموزش و پرورش چند نکته برجسته است از جمله ارتقای کیفیت آموزش و پرورش این ارتقای کیفیت از طریق کسب مهارت توسط پیشتازان این عرصه محقق خواهد شد.
 
کفاش در ادامه اظهار داشت: توسعه مشارکت‌ها نکته بعدی برنامه‌های وزیر است راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات طرح مشارکت همه جانبه است و بیش از یک دهه موضوع مشارکت در آموزش و پرورش مطرح می‌باشد.
 
وی همچنین گفت: کشور ما از معدود کشورهایی است که آموزش و پرورش آن دولتی است، آموزش و پرورش غیر دولتی یعنی گرفتن پول از دانش آموز نیست آموزش و پرورش کشور ما یا دولتی یا غیردولتی است و مدارس مشارکتی یا مدارسی که توسط نهادهای مردمی دولتی یا خصوصی اداره می‌شود در ایران نداریم در حالیکه در جهان این گونه مدارس وجود دارد.
 
کفاش اضافه کرد: در آموزش و پرورش تیم‌های مهم کارشناسی در حال فعالیت در خصوص این دو نکته هستند. این دو سیاست از مجموعه سیاست های آموزش و پرورش است که به نحوی با حوزه ICDL مرتبط می‌باشد پیوستن کشور ما در یک دهه قبل به بیاد جهانی کار مشکلی بود و عزیزان در دولت الکترونیک کمک شایانی در این امر داشتند. در دولت جدید فعالیت‌های بنیاد در بخش آموزش معلمان و ارتقای سطح کیفی آنان که و تحول در آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان رشد خواهد داشت.
 
وی در ادامه با توصیه به مدیران بنیاد گفت: کسانی که علاوه بر ICDL مجوزهای دیگر را کسب کرده‌اند می بایست آنها را حذف کنند و کسان دیگر نیز تلاش کنند این مجوزها را دریافت کنند. بالا بردن کیفیت آموزش و استاندارد تلاش بعدی شما در این زمینه باید باشد.
 
وی افزود: در برنامه‌های آموزش و پرورش دو گواهی نامه مهارت زبان و ICDL در آینده نزدیک برای فارغ التحصیلان دیپلم تعریف شده است و  سال آینده به صورت آزمایشی اجرا می شود.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: توسعه مدارس هوشمند نکته دیگری است که از دولت قبل شروع و توسعه سخت افزاری داشته است. این گونه هوشمندسازی مقدمه‌ای تنها مقدمه است و هوشمندسازی از طریق آموزش و تولید محتوا محقق می‌شود.

سیاست آموزش و پرورش این است که توسعه کمی این مدارس را متوقف کند و توسعه کیفی را ادامه دهد.
انتهای‌پیام/
برچسب ها: آموزش ، پرورش ، گواهی نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار