یک کارشناس برجسته مباحث فرهنگی ومذهبی گفت : فرهنگیان و دانشگاهیان نقش مهمی در روشنگری و تبیین اهداف غرب در بحث اسلام هراسی دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، استادمحمد کمیلی در نشستی که با محوریت اسلام هراسی در حسینیه صاحب الزمان شهرستان خاش برگزار گردید ، اظهار کرد : شاید پس از جنگ‌های خاورمیانه و جنگ جهانی اول مسأله اسلام هراسی مورد توجه غربی‌ها قرار گرفت و به دلیل عدم ابزارهای ارتباط جمعی و رسانه‌ها اسلام‌ هراسی پررنگ نبود، اما با گسترش رسانه‌های مختلف، غربی‌ها تلاش کردند اسلام هراسی را با توسل به شیوه های گوناگون گسترش دهند که دکتر دهشیری به خوبی این مسأله را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد : پس از «اسلام هراسی» دو واژه «شیعه هراسی» و «ایران هراسی» در ادبیات غربی‌ها وارد شده است به همین جهت دانشگاهیان باید راهکارهایی در مقابله با این مسأله به کار گیرند.

وکیلی ادامه داد : همانطور که سوره های قرآن را ما در یک تقسیم بندی به مکی و مدنی تقسیم می‌کنیم، سیره پیامبر اسلام را از یک دیدگاه باید به مکی و مدنی تقسیم کنیم، مکه به عنوان زادگاه اسلام و مدینه به عنوان پایگاه اسلام است.

وی گفت : در مکه پیامبر به تربیت انسان‌ها در یک تراز نوینی پرداخت تا انسان‌ها را به سطح مسلم و مؤمن برساند و در واقع در مکه هدف بیشتر ساخت انسان‌ها و تربیت انسان‌ها بود.

این کارشناس برجسته مباحث فرهنگی ومذهبی افزود: پیامبر در مکه به فرد فرد انسان‌ها بیشتر توجه داشت اما هدف تنها و تنها ساختن افراد در تراز مسلم و مؤمن نبود هدف دیگری نیز مدنظر بود و آن ساختن یک جامعه اسلامی و دولت اسلامی بود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.