رئیس سازمان زندان‌ها گفت: روند تاسیس بازداشتگاه‌های موقت به کندی پیش می‌رود و با وجود تکلیف قانونی در این زمینه، بودجه لازم در اختیار سازمان زندان‌ها قرار نگرفته است.

"غلامحسین اسماعیلی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره ساخت بازداشتگاه موقت در شهرهای مختلف، اظهار داشت: براساس ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مکلف است در شهرهای فاقد زندان و بازداشتگاه، نسبت به تاسیس بازداشتگاه‌های موقت اقدام کند.
 
رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای این تکلیف قانونی اقدامات لازم انجام شده و شهرهای فاقد بازداشتگاه را براساس اولویت‌هایی که به تناسب جمعیت کیفری که از آن شهرستان در زندان‌های اطراف قرار دارند بررسی کرده‌ایم، ضمن اینکه شهرهای دارای اولویت مشخص شده و برای اخذ مجوزهای قانونی از کمیسیون ماده 215 برنامه پنجم برنامه ریزی‌ها ادامه دارد.
 
وی با اشاره به طرح"صد بازداشتگاه" افزود:  این طرح به تصویب رسیده و قرار است در نقاط مختلف کشور بازداشتگاه‌هایی تاسیس شود،‌ در حال حاضر تعداد معدودی از این بازداشتگاه‌ها به بهره‌برداری رسیده و  بخشی نیز در مراحل ساخت و ساز است.
 
اسماعیلی با اشاره به ادامه روند تاسیس بازداشتگاه‌ها اظهارداشت: عملیات اجرایی برخی دیگر از این بازداشتگاه‌ها هنوز شروع نشده چرا که علی رغم تکلیف قانونی در ردیف‌های بودجه برای ایجاد این قبیل بازداشتگاه‌ها در اختیار سازمان زندان‌ها قرار نگرفته است.
 
رئیس سازمان زندانها ادامه داد:‌ با توجه به محدودیت شدید اعتبارات،‌ دولت قصد دارد پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری برسد و پروژه جدیدی آغاز نشود، بنابراین نگران آن هستیم که این تکلیف قانونی با تاخیر و کندی مواجه شود.
 
اسماعیلی درباره وضعیت دستبندهای الکترونیک نیز خاطر نشان کرد: این دستبندها وارد شده و ما مشغول تجهیز مراکز کنترلی و راه اندازی آن‌ها هستیم و هم چنین آیین نامه این دستبندها نیز مراحل پایانی خود را طی کرده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، زندان ، سازمان ، قانون ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار