این پرنده از خانواده طوطیان و طولش حدود 40 سانتیمتر و زیستگاهش در آسیا به ویژه هندوستان و سریلانکا و در آفریقا از سودان تا غرب آفریقاست.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود گفت : با همکاری مامورین انتظامی ایست بازرسی شهید نوری شاهرود ،یک محموله قاچاق پرنده طوطی در شاهرود کشف شد.
سیدمهدی خاتمی گفت : در این رابطه تعداد 36 قطعه طوطی در شاهرود در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس عبوری شناسایی و ضبط شد.
وی تصریح کرد : این محموله قاچاق ،پرنده طوطی از نوع کوچک اسکندر است که در ایران به نام طوطی ˈملنگوˈ شناخته شده است.
وی بیان کرد : متخلفین بابت هر پرنده 400 هزار ریال جریمه و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تصریح کرد : در حال حاضر امکان رهاسازی این پرندگان در طبیعت وجود ندارد و برای نگهداری به باغ پرندگان سمنان منتقل شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود گفت : این پرنده از خانواده طوطیان و طولش حدود 40 سانتیمتر و زیستگاهش در آسیا به ویژه هندوستان و سریلانکا و در آفریقا از سودان تا غرب آفریقاست.
خاتمی خاطر نشان کرد : رنگ ،پرهای این پرنده زیبا سبز و در نرها حلقه سیاهی از بخش زیرین منقار منشعب و تا پشت گردن ادامه دارد که در آنجا با نوار قرمزی ادغام می شود.
وی تاکید کرد : این طوطی زیبا ،بومی هند است و در گله های بزرگ زندگی می کند و پراکندگی جغرافیایی این طوطی از سایر طوطی ها بسیار وسیعتر است به طوری که از شمال غربی آفریقا تا قسمت هایی از آسیا و از شرق تا برمه را شامل می شود/س
برچسب ها: قاچاق ، طوطی ، دستگیری ، شاهرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.