وب‌سايت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در جديدترين رتبه‌بندي وبومتريك (ژانويه 2014) رتبه اول را در ميان مراكز پژوهشي كشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران :در اين رتبه‌بندي كه مؤسسه‌هاي پژوهشي و همه مراكز درگير در فعاليت‌هاي پژوهشي در حوزه‌هاي فناوري، علوم اجتماعي و علوم انساني را دربر‌مي‌گيرد،و پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران در ميان 8 هزار مؤسسه تحقيق و توسعه برتر جهان، رتبه 453 را به خود اختصاص داده است.



بنابراین گزارش :وب‌سايت پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در رتبه‌بندي ژوئيه 2011، 2012 و 2013 و ژانويه 2012 نيز رتبه اول را در ايران كسب كرده بود وکه براساس داده‌هاي آخرين رتبه‌بندي وبومتريك در ژانويه 2014 گردآوري شده و پس از تحليل، به تازگي يعني در نيمه اول فوريه 2014 منتشر شده است.

درادامه این گزارش امده است :نظام رتبه بندي وبومتريك، علاوه بر مراكز پژوهشي، دانشگاه‌ها، مدارس اقتصاد، بيمارستانها و مخزنها (repository) را با تاكيد بر ‌تعهد به انتشارات وب‌محور اطلاعات و ارائه‌ي ابتكار براي دسترسي آزاد رتبه‌بندي مي‌كند.

براساس این گزارش :این  ارزيابي توسط گروه پژوهشي سنجه‌هاي مجازي CSIC - يكي از بزرگترين سازمانهاي عمومي پژوهشي اسپانيا و مركز اطلاعات و مدارك علمي وابسته به شوراي پژوهش ملي اسپانيا (CINDOC)- صورت مي‌گيرد؛ اين گروه يك واحد پژوهشي است كه به عنوان ناظر فعاليت‌هاي پژوهشي و دانشگاهي بر روي وب عمل مي‌كند و هر سال در ماه ژانويه و ژوييه اين سايت به رتبه بندي مراكز پژوهش و دانشگاهي در سراسر جهان اقدام مي‌كند.چنانچه وبومتريك از سال 2004 شروع شده است و بعد از آخرين تغييرها در معيارهاي ارزيابي، اكنون مبتني بر دو شاخص اصلي دسترس‌پذيري و فعاليتهاي وب‌محور است.

در پایان این گزارش امده است :در اين رتبه بندي مراكز پژوهشي و دانشگاهي جهان بر اساس شاخص‌هاي سنجه وب دامنه‌هاي اينترنتي مؤسسات، ‌تعهد مؤسسات به انتشارات وب محور و ابتكارهاي آنها براي دسترسي آزاد مورد بررسي قرار مي‌گيرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار