چهل و ششمین جلسه علنی شورای دقایقی پیش در حالی آغاز شد که پیش از آغاز جلسه زمزه‌های مخالفت اعضای شورا با استعفای دنیامالی از سوی اعضا اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چهل و ششمین جلسه علنی شورای از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران دقایقی پیش آغاز شد.
 
براساس این گزارش، در جلسه امروز شورا مراسم تحلیف علی صابری به عنوان عضو اصلی شورا با حضور عیسی فرهادی معاون استاندارد و فرماندار تهران انجام خواهد شد.
 
همچنین در جلسه امروز شورا ارائه گزارش مشترک پرویز سروری عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر و رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر در خصوص چگونگی امدادرسانی در حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری و نیز ارائه گزارش علیرضا دبیر در خصوص روند چگونگی تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری در دستور کار اعضا قرار دارد.
 
اعضای شورا همچنین امروز بررسی لایحه نظام یکپارچه بلیت الکترونیکی حمل و نقل شهر تهران و نیز بررسی لایحه طراحی و احداث بوستان ایرانیان، بررسی طرح حفاظت از پارک پردیسان و بررسی لایحه طرح جامع آب خام شهر تهران انجام خواهد شد.
 
**زمزمه‌های مخالفت اعضای شورا با استعفای دنیامالی  
 
پیش از شروع جلسه علنی امروز شورای شهر برخی اعضا مخالفت خود را با استعفای دنیامالی اعلام کردند.
 
حجت السلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام مخالفت وی با استعفای دنیامالی اظهار داشت: هنوز 6 ماه از شورای چهارم نمی‌گذرد و 4 نفر از اعضا استعفا دادند و به دولت رفتند که مردم دیدگاه خوبی به این اتفاقات نخواهند داشت و ما وظیفه داریم به رای مردم احترام بگذاریم.
 
** بی توجهی به آرای مردم عدم اعتماد جامعه به شورا را در پی خواهد داشت
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: بی توجهی به آرای مردم عدم اعتماد جامعه به شورا را خواهد داشت.
 
وی افزود: دنیامالی از نیروهای توانمند و دارای تجربه بالا در شورا هستند و من موافق با عدم حضور ایشان در شورا نیستم.
 
**استعفای پی در پی، شورا را سست می‌کند
 
مهدی چمران عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مخالف استعفای دنیامالی از شورا هستم و به نظر من این استعفاهای پی در پی شورای چهارم را سست می‌کند و باعث می‌شود آرای پایین به شورا بیایند و همانند شورای اول در کار شورا خلل ایجاد خواهد کرد.
 
وی افزود: در دوره های دوم و سوم شورا نیز بسیاری از افراد پیشنهادهای بالا در دولت داشتند اما ما خواهش کردیم در شورا بمانند و آنها نیز به رای مردم احترام گذاشتند و به نظر من هیچ چیز ارزشی بالاتر از رای مردم نخواهد بود.
 
**با خروج هیچ یک از اعضا از شورا موافق نیستم
 

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با استعفای دنیامالی از شورا موافق نیستم چراکه این استعفاها در روند کار شورا قطعا مشکل ایجاد خواهد کرد و شاعبه کم اهمیت بودن جایگاه شورا را بین مردم پیش خواهد آورد.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: این مشکل پیش آمده در گذشته وجود نداشته و عضویت در شورا 60 سال است که شغل محسوب نمی‌شود و قوه مقننه و قوه قضایی باید آن را حل کنند.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: شورا ، جلسه ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار