مشهد / استاندار خراسان رضوی در دیدار با رییس مجلس سنای پاکستان خواستار شد؛

پاکستان باید هرچه سریعتر برای آزادی 5مرزبان ایران از دست اشرار اقدام کند

استاندار خراسان رضوی بر تلاش برای آزادی مرزبانان اسیر شده در مرز پاکستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدحسین فروزان مهر در دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان با اشاره به این که 97 درصد جمعیت پاکستان را مسلمانان و از این میزان 25 درصد را شیعیان تشکیل می دهند، گفت: اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زمینه ی مناسبی را برای توسعه ی مناسبات دو کشور را فراهم کرده است.

وی با اشاره به سطح مناسب روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان افزود: تفاهم نامه های متعددی در حوزه های مختلف امنیتی، انرژی، خدمات فنی مهندسی و گردشگری مبادله شده است که طرفین بایددر اجرایی شدن آن تلاش کنند.

فروزان مهر در ادامه به برگزاری هفدهمین کمیسیون مشترک امنیت مرزی درپاکستان که 30 بهمن در این کشور نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد: این نشست گامی موثر برای تامین امنیت پایدار در مرزهای دو کشور باشد.

استاندارخراسان رضوی به تحرک گروهک های تروریستی در مرز ایران و پاکستان و تلاش مذبوحانه آنان در راستای اختلال در تامین امنیت دو کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از قربانیان تروریسم بوده و هزینه های فراوانی را در این مسیر متحمل شده است.

فروزان مهر شهادت 11 تن از مرزبانان غیور کشورمان در منطقه ی سراوان و گروگان گیری پنج مرزبان را نمونه ای از هزینه های انسانی ایران درراه مبارزه با تروریسم یاد و تلاش پاکستان را برای آزادی مرزبانان اسیرشده خواستار شد.

سید نیر حسین بخاری رییس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تسلیت به خانواده ی شهدای حادثه ی تروریستی سراوان و و اظهار همدردی با خانواده ی مرزبانان گروگان گرفته شده، اظهار داشت: مشکلات کنونی در مرز ایران و پاکستان خارج از خواست و اراده ی دولت و ملت ماست و کشور پاکستان نیز به خاطر اقدامات تروریستی متحمل خسارات فراوان اقتصادی و امنیتی شده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه توصیف کرد و با اشاره به پروژه خط انتقال گاز ایران به پاکستان گفت: اهتمام پاکستان بر سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه یاد شده و توسعه ی همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مشترکات و خواست دو کشور ، حسن همجواری و بر اساس احترام متقابل است.

برچسب ها: پاکستان ، سنا ، گروگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.