"اریک کانتور" رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در آستانه نشست وین، اظهارات گستاخانه و تندی را در مورد ایران بیان کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، "اریک کانتور" رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه گستاخانه خود در ابتدا و در سخنانی "نخ‌نماشده" ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و بار دیگر ادعای نقض حقوق بشر ایران را تکرار کرد.

کانتور در ادامه به توافق هسته ای موقت ایران پرداخت و اعلام کرد که این توافقنامه غنی‌سازی اورانیوم و توسعه سانتریفوژ های ایران را متوقف نمی‌کند.

وی در ادامه مدعی شد: با ادامه هسته ای شدن ایران، دیگر کشورها نظیر عربستان سعودی و ترکیه هم به سوی هسته ای شدن حرکت خواهند کرد.

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: باید عاقلانه رفتار کرد. کاهش تحریم‌ها حتی به اندازه بسیار اندک، ایران را از حرکت در مسیری که باید بازمی‌دارد. درست است که از لحاظ فنی تحریم‎ها در جای خود باقی است، ولی این اقدام بازرگانان و تجار را به سمت ایران متمایل ساخته است.

وی افزود: در حالیکه تمرکز ما بر برنامه هسته‎ای ایران است نباید برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران را هم نادیده گرفت.

کانتور در پایان مدعی شد: با توجه به ادامه پیشرفت هسته ای ایران، نباید گزینه تهدید نظامی ایران را از روی میز برداشت. متأسفانه اقدامات ما در سال‎های اخیر، متحدانمان را مأیوس و آزرده‎خاطر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار