نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سومین مورد اظهارات تند خود در 24 ساعت گذشته علیه ایران، در جمع رهبران سازمان‌های یهودی آمریکا در بیت‌المقدس در روز دوشنبه ادعاهای جدیدی را مطرح کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هاآرتص، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد باید به برنامه هسته ای نظامی ایران پایان داده شود.

نتانیاهو افزود: باید فشارها بر ایران بیشتر و نه کمتر شود. هدف از مذاکره با ایران باید "هیچ سانتریفوژ و هیچ غنی‌سازی" باشد.

وی ادامه داد ایران در حال توسعه سانتریفوژهایی 50 برابر بهتر از سانتریفوژهای کنونی  همچنین موشک های بالستیک فراقاره ای که می تواند آمریکا و اروپا را هدف قرار دهد، است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین پیشنهاد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مبنی بر استقرار نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) در کشور آتی فلسطین رد کرد.

نتانیاهو با اشاره به استقرار احتمالی  ناتو در خاک کشور آینده فلسطین گفت: اسرائیل درباره امنیت خود مصالحه نخواهد کرد .

نخست وزیر اسرائیل خاطر نشان کرد در صورتی که در توافق صلح امنیت اسرائیل تضمین نشده باشد این توافق نتیجه ای غیر از شکست نخواهد داشت . محمود عباس اوایل این ماه در مصاحبه با نیویورک تایمز برای استقرار ناتو در سرزمین کشور آینده فلسطین اعلام آمادگی کرد. استقرار نیروهای ناتو گزینه ای است که عباس اغلب پیشنهاد می دهد.

نتانیاهو به علاوه تحریم حامیان مجازات اسرائیل را خواستار شد و اعلام کرد این نوع جدید یهود ستیزی است .

بنیامین نتانیاهو که از تحریم محصولات اسرائیل در اروپا نگران است، روز یکشنبه نشستی را با حضور آویگدور لیبرمن ( وزیر امور خارجه )، نفتالی بنت ( وزیر اقتصاد ) و یوال اشتاینیتز ( وزیر امور راهبردی ) برای بررسی راه های مقابله با تحریم احتمالی برگزار کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی با انتقاد شدید وزرای اسرائیلی رو به رو شد. آنها از تهدید جان کری به توسل به تحریم بین المللی به منظور گرفتن امتیاز از اسرائیل در مذاکرات صلح با فلسطینی ها معترض بودند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار