هنگام پینک‌ نیک به صرف غذا در خارج از منزل نیز فکر می‌کنیم پس بهتر است غذا‌هایی را تهیه و مصرف کنیم که کم نمک و کم چرب باشد.

پروانه کاظمی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پینک‌نیک به معنای گذراندن اوقات فراغت در دامان طبیعت است که در خانواده‌هایی ایرانی قدمتی طولانی دارد بهتر است هنگام پینک‌نیک نکات تغذیه‌ای را رعایت کنیم تا به سلامت خود کمک کرده باشیم.

وی افزود: هنگام تغذیه در بیرون از خانه، در صورت مصرف گوشت قرمز، حتما باید چربی‌های قابل رویت جدا شوند همچنین در صورتی که افراد بخواهند کباب کوبیده تهیه کنند باید از گوشت کم چرب استفاده کنند، ماهی کبابی نیز بهتر از ماهی سرخ شده است چون چربی کمتری دارد.

کاظمی تصریح کرد: در کنار غذاهایی مثل چلوکباب که خود حاوی چربی است، از کره استفاده نشود همچنین باید از روغن و نمک کمتری برای تهیه غذا استفاده شود به جای سرخ کردن مواد غذایی نیز می‌توان از روش بخار پز کردن و آب پز کردن و یا تنور‌ی کردن استفاده نمود!

این کارشناس تغذیه خاطر نشان کرد: در پیک‌نیک‌ از مصرف انواع سوسیس، کالباس، و همبرگر خود داری شود همچنین از همراه بردن تنقلات شور و چرب مثل انواع چیبس‌ و‌پفک و آجیل خودداری و به جای آن از تنقلات سالم تر مثل نخود، کشمش، گندم برشته، مغز‌های خام و بدون نمک استفاده شود.

کاظمی اذعان داشت: در پیک‌نیک، بهتر است به جای نان‌های سفید،‌از نان‌های سبوس دار مثل نان سنگک استفاده شود همچنین می‌توان به جای سس‌های چرب،از چاشنی‌های سالم مثل آب لیمو، آب نارنج ، سرکه، روغن زیتون، سبزی‌های خشک و ماست کم چرب استفاده نمود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کالباس ، نان ، سفید ، نخود ، لیمو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
asoudeh
۲۲:۱۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
نمی دونم چرا اسم پیک نیک که میاد یاد شخصیت بام شاد میفتم اون طور که با آب و تاب میگفت کباب چرب روغن ازش بچکه ! ^_^