رئیس مجلس در دیدار با همتای مالزیایی خود، افراطی‌گری و اقدامات تروریستی گروه‌های خشونت‌طلب را مشکلات امروز جهان اسلام خواند و گفت: ترویج رویکرد اعتدالی به طور حتم از دامنه تنش‌ها خواهد کاست.

به گزارش حوزه پارلمانب باشگاه خبرنگاران، داتوک سری پانگلیما پاندیکار رئیس مجلس نمایندگان مالزی که در رأس یک هیات پارلمانی به منظو شرکت در کنفرانس روسای مجالس کشورهای اسلامی به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز دوشنبه (28 بهمن‌ماه) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار از مالزی به‌عنوان دوست و برادر برای جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مالزی به‌عنوان دو قدرت مهم در عالم اسلام روابط دوستانه و برادرانه‌ای را با یکدیگر داشته‌اند که باید این مناسبات براساس احترام و منافع متقابل استمرار یابد.

وی در ادامه حضور مالزی در کنفرانس سران مجالس اسلامی در تهران را مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: پیام این کنفرانس عمل به آموزه‌های واقعی دین مبین اسلام مبنی بر اتحاد و همدلی جوامع مسلمان و رد خشونت و افراطی‌گری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های متعدد موجود برای توسعه هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های فیمابین افزود: مجلس شورای اسلامی از گسترش روزافزون مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و صنعتی قویاً حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از افراطی‌گری و تروریسم و تکفیر پیروان مذاهب متعدد اسلامی از سوی گروه‌های خشونت‌طلب به‌عنوان مشکلات امروز جهان اسلام نام برد و گفت: ترویج رویکرد اعتدالی در مواجهه با مشکلات داخلی جهان اسلام و پرهیز از اتخاذ روش‌های توأم با خشونت و نفرت‌انگیزی به طور حتم از دامنه تنش‌ها خواهد کاست.

در ادامه این دیدار همچنین داتوک سری پانگلیما پاندیکار رئیس مجلس نمایندگان مالزی ضمن تقدیر از مجلس شورای اسلامی به خاطر میزبانی نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی  در این مقطع مهم، از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشوری با تمدن و فرهنگی غنی یاد کرد و گفت: مالزی در سیاست‌های خارجی خود همواره ایران را دوست خود می‌دانسته و اکنون نیز به گسترش روابط خود با این کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه تجاری و اقتصادی می‌اندیشد.

وی در ادامه از مالزی به‌عنوان کشوری که از تکثر مذهبی و فرهنگی برخوردار است، نام برد و افزود: تفکرات تند و افراطی که اکنون در بخش‌هایی از جهان اسلام مشاهده می‌شود باعث آسیب به وحدت و رفاه ملت‌های مسلمان می‌شود و در این کنفرانس باید رایزنی‌های گسترده‌ای برای رفع اینگونه مشکلات در عالم اسلام صورت گیرد.

وی همچنین خواستار همکاری کشورهای مختلف اسلامی برای دستیابی به یک راه‌حل پایدار در زمینه مشکلات مبتلا به جهان اسلام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لاریجانی ، دیدار ، رئیس ، مجلس ، مالزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار