لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سومالی:

حمایت مجلس ایران از گسترش روابط دوجانبه با کشور سومالی/ زمینه ارتباطات پارلمانی مهیا است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از گسترش روابط دو جانبه با کشور دوست سومالی در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند، گفت: زمینه‌های لازم برای افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه ارتباطات پارلمانی مهیا است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "عثمان جاواری" رئیس مجلس سومالی که در راس هیاتی بلند پایه برای شرکت در کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به کشورمان سفر کرده است، ظهر امروز دوشنبه( 28 بهمن‌ماه) با دکتر علی لاریجانی دیدار و گفت وگو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور در سال‌های گذشته، گفت: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط دو جانبه با کشور دوست سومالی در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند.
 
وی افزود: صدور خدمات فنی‌مهندسی، ایجاد تاسیسات زیر بنایی، همکاری‌های پزشکی، دارویی، صنعتی و کشاورزی از جمله زمینه‌هایی است که دو کشور ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌ها دارند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: زمینه‌های لازم برای افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه ارتباطات پارلمانی مهیا است و مجلس شورای اسلامی از همکاری با مجلس سومالی در زمینه تبادل تجربیات قانون‌گذاری و قانون‌نویسی استقبال می‌کند.
 
عثمان جاواری نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد اجلاس تهران نتایج ثمربخشی برای وحدت و یک‌پارچگی کشورهای اسلامی در بر داشته باشد.
 
رئیس مجلس سومالی در پایان این دیدار گفت: سومالی برای گسترش همکاری‌های همه‌جانبه با ایران اهمیت فراوانی قائل است.
 
وی با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی، اقتصادی و علمی کشورمان خواستار انجام سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شرکت‌های تجاری ایرانی در سومالی گردید.
 
رئیس مجلس سومالی هم‌چنین بر اهمیت اجرای سریع تر توافقات فی‌مابین کشورش تاکید کرد./
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار