قائم مقام وزارت امور خارجه گفت: همچنین فضای کنونی منبعث از رویکرد دولت در عرصه خارجی و ظرفیت‌های گسترده داخلی کشورمان را فرصتی مناسب برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود دو کشور در جهت گسترش روابط و همکاری‌ها به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "برایان ساندرز" سفیر نیوزیلند در جمهوری اسلامی ایران در پایان ماموریت خود، با "مرتضی سرمدی" قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 
قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و خوب بین تهران و ولینگتون، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون و پیگیری آن در آینده شاهد تقویت و توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.
 
سرمدی همچنین فضای کنونی منبعث از رویکرد دولت در عرصه خارجی و ظرفیت‌های گسترده داخلی کشورمان را فرصتی مناسب برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود دو کشور در جهت گسترش روابط و همکاری‌ها به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری دانست.  
 
"برایان ساندرز" سفیر نیوزیلند در تهران نیز در این دیدار با اشاره به خاطرات خوب خود از کشور ایران و تمجید از تاریخ، فرهنگ و مهمان‌نوازی مردم کشورمان، بر لزوم تداوم گسترش مناسبات فی‌مابین به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد .
 
وی با اشاره به استقبال مقامات عالی‌رتبه کشورش از رویکرد تعامل سازنده دولت جمهوری اسلامی ایران در سیاست و روابط خارجی، همچنین تحرک و پویایی دیپلماسی ایران در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد مذاکرات پیش رو بین ایران و گروه 1+5 در راستای منافع کشور و مردم ایران قرین موفقیت باشد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار