داور بخش گروه نوازی کلاسیک غیر ایرانی معتقد است راه اندازی جشنواره​های فصلی موسیقی در سراسر کشور نیاز امروز موسیقی ماست و می​تواند به بهبود اجرای گروه​های جوان موسیقی در کشورمان بینجامد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در بخش گروه​نوازي کلاسيک ايراني سه داور بررسي آثار را برعهده دارند که جاويد مجلسي يکي از آنهاست.

جاوید مجلسی درباره اجراهاي اين بخش گفت: در اين بخش گروه​هاي نياز به کسب دانش و تجربه بيشتري دارند. به نظر من بهتر است دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی انجمن موسیقی جشنواره‌های فصلی موسیقی را در سراسر ایران برگزار کنند و طی سال ارتباطی مستمر و مداوم با گروه جوان و نوپای موسیقی داشته باشند.

این مدرس دانشگاه در ادامه اظهار کرد: اگر این جشنواره​ها در قالبی برگزار شود که هزینه​های آن را هر شهرستان خودش تامین کند و داوران و ناظرانی را از استادان برجسته موسیقی کشور وارد این عرصه کنند، قطعا گروه​های جوان می​توانند پیشرفت کنند و اجراهای بهتری داشته باشند.

مجلسی بیان کرد: می​توان فضایی را هم برای حضور گروه های برگزیده همین جشنواره​ها در جشنواره موسیقی فجر فراهم کنند تا جوانان انگیزه کافی برای رقابت را داشته باشند و علاوه بر این طی سال اشکالات و ایرادهای کارشان زیر نظر استادان برجسته برطرف شود.

داور بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیر ایرانی ادامه داد: جشنواره‌ها بايد به پیشرفت آثار موسیقی بینجامند. طبعا هدف جشنواره فجر هم این است که با ایجاد حس رقابت گروه​های موسیقی را به سمت بهتر شدن سوق دهد.

او اظهار کرد: بنابراین به نظر من بهتر است مسئولان فضای لازم را برای ایجاد انگیزه و علاقه و همچنین رقابت میان جوانان فراهم کنند و نسل جوان را وارد فضای رقابتی سالمی کنند که در آن به دنبال پیشرفت هنرشان باشند و از خمودگی بیرون بیایند.

مجلسی در پایان سخنانش گفت:  فکر می​کنم این اتفاقات می​تواند در دل یک جشنواره فصلی موسیقی که بطور سراسری برگزار می شود شکل بگیرد و بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

گفتنی است بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، جاوید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار