تاکنون 19 نفر از نمایندگان وابسته به جریان صدر در مجلس عراق ، خروج خود را از این جریان اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دیروز شش نماینده مجلس عراق خروج خود را از  جریان سیاسی صدر اعلام کرده بودند. متقدا صدر رهبر جریان سیاسی صدر که در مجلس عراق 40 کرسی دارد ، شنبه شب در اطلاعیه‌ای از هر گونه فعالیت سیاسی عراق کناره‌گیری کرد.

بر اساس قانون ، استعفای هر نماینده به ارائه کتبی استعفا‌نامه به هیات رئیسه مجلس و تصویب اکثریت نمایندگان نیاز دارد. 

در همین حال مسئولان دفاتر سیاسی وابسته به جریان صدر امروز برای دیدار با مقتدا صدر و منصرف کردن او از کناره گیری از فعالیت‌های سیاسی به شهر نجف رفته و اعلام کرده‌اند درصورتی که "مقتدا صدر" با درخواست دیدار آنها و انصراف از تصمیم خود موافقت نکند در مرقد "شهید محمد صادق صدر" (پدر مقتدا) تحصن خواهند کرد.

پس از اعلام کناره‌گیری "مقتدا صدر" از فعالیت‌های سیاسی ، این خبر در صدر اخبار عراق قرار گرفته و واکنش احزاب و جریانهای سیاسی این کشور را در پی داشته است.

"ایاد علاوی" رییس فهرست العراقیه در مجلس عراق با ابراز تاسف از کناره گیری "مقتدا صدر" از فعالیت های سیاسی ، او را به بازگشت به میدان سیاست عراق دعوت کرد.

در عین حال اعضای فهرست دولت قانونمند به ریاست "نوری مالکی" نخست وزیر عراق ، اقدام "مقتدا صدر" را نوعی فرار از مسئولیت دانسته و اعلام کرده‌اند که "مقتدا صدر "باید دلایلی را که منجر به کناره‌گیری خود از سیاست شده‌است به مردم اعلام کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار