رئیس شبکه دامپزشکی شهر تهران از نقش و همکاری این سازمان با سازمان میادین و بازارها در جهت اجرای طرح نظارتی کیفی و بهداشتی میادین خبر داد.

بابایی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در حاشیه آغاز مراسم اجرای طرح کنترل کیفی و بهداشتی میادین و بازارها گفت: دامپزشکی تهران از دیرباز همکاری نزدیکی با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران داشته است.

وی  در ادامه افزود: شبکه دامپزشکی تهران در طول سال و در مقاطع زمانی خاص، طرح‌های مختلفی را انجام می‌دهد که طرح کنترل و نظارت کیفی و بهداشتی میادین و بازارها از جمله این طرح‌هاست که برای نظارت بهداشتی بیشتر در پیک سالیانه و پایان سال در نظر گرفته شده است.

بابایی همچنین اظهار داشت: برنامه‌های مربوط به نظارت و هماهنگی را شبکه دامپزشکی شهرستان تهران با همکاری سازمان میادین برنامه‌ریزی کرده است.

رییس شبکه دامپزشکی تهران در ادامه با اشاره به اینکه پشتیبانی قانونی این طرح به عهده‌ی شبکه دامپزشکی است، تصریح کرد: اجرای عملیات‌های برخورد با متخلفین و ساماندهی مراکز که نیاز به اصلاح دارند از جمله مسئولیت‌های شبکه دامپزشکی است.

رییس شبکه دامپزشکی تهران در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این بازدیدها و بررسی چه چیزی مدنظر گرفته شده است، گفت: کیفیت محصولاتی که عرضه می‌شوند چه از لحاظ بهداشتی و چه از لحاظ میکروبی و شیمیایی و همچنین رعایت ضوابط مربوط به نگهداری موادغذایی مخصوصاً مواد پروتئینی از جمله مواردی است که در این بازدیدها در نظر گرفته می‌شود.

*اجرای طرح نظارتی کنترل کیفی میادین با 100شاخص

معاون بهداشتی سازمان میادین از اجرای طرح نظارتی کنترل کیفی و بهداشتی میادین و بازارها با در نظرگرفتن 100شاخص خبر داد.
عفتی در مراسم آغاز اجرای طرح نظارت کیفی و بهداشتی میادین و بازارها گفت: امیدواریم امسال نیز مانند سالهای گذشته بتواند با موفقیت اجرا شود.

وی در ادامه گفت: این طرح با بیش از 100در15فرم گنجانده شده و طی یک دوره یک ماهه اجرا می‌شود. که 80شاخص در زمینه کنترل کیفی و 20شاخص در زمینه بهداشت و همچنین 10آیتم نیز که مربوط به زیرساخت‌هاست، در نظر گرفته شده است.

عفتی در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح 11هزار ساعت کار تعریف شده است، از اهداف طرح نظارتی کنترل کیفی سخن چنین گفت: یکی از مهمترین اهداف اجرایی این طرح، نظارت و کنترل کیفی محصولات به ویژه میوه و تره‌بار، مواد پروتئینی و محصولاتی که تاریخ مصرف دارند، است.

معاون بهداشت و سازمان میادین نظارت بر بهداشت محیط را از دیگر محورهای پیش‌بینی شده در اجرای این طرح برشمرد و گفت: در این محور، بحث‌های مربوط به بهداشت و محیط، بهداشت فردی کارکنان و بحث‌های ایمنی مطرح است.

عفتی در پایان از ارزیابی میادین به عنوان یکی دیگر از محورها سخن گفت و خاطرنشان کرد: پس از انجام بازدیدهای لازم، در پایان برگزیده‌های میادین و بازارها معرفی خواهند شد و از آنها تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: نقش ، شبکه ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار