چين روز دوشنبه از دو طرف درگيري در سوريه خواست از تلاش هاي ميانجی گرانه اخضر ابراهيمی نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه حمايت کنند و به مذاکرات ادامه دهند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شين‌هوا ؛ "هوآ چونينگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چين اعلام کرد مذاکرات ژنو روندی ادامه دار است که مستلزم آن است دولت سوريه و مخالفان به تدريج از طريق مذاکرات اعتمادسازی کنند و راه حلی را برایاختلافات خود بيابند.

وی افزود :"ما نمي توانيم انتظار داشته باشيم همه مشکلات در يک يا دو کنفرانس حل و فصل شود".

دور دوم کنفرانس ژنو دو روز شنبه بدون نتايجي ملموس پايان يافت و گزارش ها حاکي است در خصوص دور سومی نيز توافق شده است هر چند تاريخ آن هنوز اعلام نشده است.

دولت سوريه طي دو دور گذشته مذاکرات در ژنو بر توقف خشونت‌ها و تروريسم به عنوان اولويتي اصلی تاکيد کرد.

اين در حالی است که مخالفان بر تشکيل دولتي انتقالی با اختيارات اجرايی کامل و بدون حضور بشار اسد رئيس جمهور سوريه تمرکز کردند.

دو طرف موافقت کردند بر اساس چارچوب بيانيه ژنو گفتگو کنند که در سال 2012 ميلادي اتخاذ شد، با اين حال، همچنان بين آنها در خصوص رويکردشان در قبال مذاکرات اختلاف وجود دارد.

"هوآ چونينگ" در کنفرانسی مطبوعاتی از دو طرف درگير در سوريه خواست به مسير راه حلي سياسي پايبند باشند و از تلاش هاي اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در امور سوريه حمايت و روند مذاکرات را حفظ کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چين گفت :" در مواجه با ناآرامی کنونی در سوريه، دو طرف بايد آينده و سرنوشت کشورشان را در ذهن بياورند ".

اين سخنگو افزود چين همچنين از جامعه بين المللي می‌خواهد برای کمک به مذاکرات و ايجاد محيطي مطلوب اقدام بيشتری انجام دهد.

برچسب ها: چین ، سوریه ، اتحادیه ، سخنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار