عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه نخ نما شده و دنیا نیز می‌داند که جزایر سه گانه جزو لاینفک و جدا نشدنی از اراضی ایران است.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به درخواست امارات متحده عربی از بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه مسئله‌ی جزایر سه‌گانه همچنان در شورای امنیت باقی بماند گفت: امارات چندین سال است که این حرف‌ها را بر زبان می‌آورد و مطمئنا این ادعاها از سوی این کشور خریدار ندارد.
 
وی ادامه داد: ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه نخ نما شده و دنیا نیز می‌داند که جزایر سه گانه جزو لاینفک و جدا نشدنی از اراضی ایران است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امارات به جای پرداختن به این موضوعات بهتراست پیگیر مسائل چهارخانواری که در این کشور ساکن هستند و مشکلات جدی بهداشت، درمان و مسائل دیگری که دارند باشد.
 
آصفری بیان کرد: دولت امارات حتی توانایی ندارد به مسائل مردم خود رسیدگی کند حال چگونه در مورد جزایر سه گانه چنین ادعایی را دارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ادعای امارات به غیر از کوچک کردن این کشور هیچ نتیجه دیگری ندارد و مطمئنا در پشت این ادعا هیچ گونه مستند قانونی و بین‌المللی نیست.

گفتنی است به نقل از خبرگزاری رسمی کویت از نیویورک، در درخواست دولت امارات برای باقی مانده مسئله جزایر سه‌گانه در دستور کار سال 2014 شورای امنیت سازمان ملل متحد این موضوع با ادعای "مسئله اشغال سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک توسط ایران" توصیف شده است.

انتهخای پیام/
برچسب ها: ایران ، جزایر ، سه گانه ، امنیت ، ملی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار